Hjelp til innredning

Sliter litt med å få tingene til å passe i akvariet mitt, satt det opp for 14 dager siden, og det er mitt første. Skal blant annet gå corydoas i karet og er redd jeg har litt få gjemmesteder til de, bli det bedre med en litt høy rot i venstre hjørnet av karet? tenkte å ha et lite "yngelhjørne" til høyre i karet. Skal kjøpe javamose og håper valisnerian skal legge seg som en slags flyteplante på overflaten, noe annent jeg kan gjøre for og bedre det visuelle? alle tips og råd/konstruktiv kritikk tas i mot med glede!

Innsuget/utblåset og varmekolben er veldig sjenerende, de vil vel bli litt borte når plantene vokser til, noe annent jeg kan gjøre for og skjule/dempe disse? isopor er uaktuelt da karet er smalt nok som det er..

PS: Legger ved et bilde, ligger fler i profilen min, beklager dårlig kvalitet på bildene
Jeg synes det var et fint akvarium du har jeg.
Men hadde dette vert mitt, så ville jeg tatt meg en tur i morgen, og plukket noen fine stein. lagt disse sammen i en eller to lave røyser Tatt røttene, og lagt de på toppen\inni røysa, og satt plantene i grupper rundt den ene.

Slik ville det blitt et område med skjul for fisker, og dekke av slanger\varmekolbe, og samtidig et åpent svømmeområde.
Slike design blir ofte interessante selv om de er nyoppsatte.

Senere kan du spe på med lavere planter i fremgrunnen, og stengelplater i grupper bak.(jeg er plantefreak)

Coryodoras er glad i skygge, ikke nødvendigvis huler slik som maller, men litt skyggefulle partier. Jeg har to små røtter (i vente på den store perfekte som jeg enda ikke har funnet) og under de ligger coryene gjerne. Ellers er jeg enig med å bygge ting litt i høyden for å dekke i alle fall litt av slanger. Jeg liker valget av planter og de vil "vide seg ut" og skape et bedre inntrykk når de før vokse litt.

Jeg leter fremdeles etter et oppsett som jeg er helt fornøyd med i mine kar, det er ikke lett. Så masse lykke til med ditt, men du har et fint utganspunkt
Bruk fantasien, hiv oppi noen fine steiner, kanskje noen små planter, en halv kokosnøtt kanskje? Gjør det du føler for
Prøvde og endre litt drastisk på oppsettet nå, er ikke helt sikker på hvor pent jeg syntes det ble..

Skal kjøpe en 4 Guppy og 4 Otto i morgen, i tillegg til krystallreker i midten av januar, da blir det ikke så lett og endre på ting lenger

Lukter jo ganske jævlig av akvarievannet også, ikke sånn at lukten sprer seg i tommet, men med hodet og hender godt nedi der lukter det ikke akkurat deilig.

Noen som har noen tips til hvordan det kan bli litt finere? jeg syntes alt ble litt "klemt" mot frontruten nå, og føler jeg mistet mye av oversikten..
Akvarievann skal ikke lukte stygt. Da er ikke alt som det skal være.
Akvarie vannet lukter vondt hos meg og jeg mistenker biltemasanden for og ha skylda.
At akvarievann ikke skal lukte vondt anseer jeg som helt umulig.
Fisken driter jo i vannet, og dritt er vel ikke kjent for og lukte helt nydelig. Når du i tillegg slenger på litt råtnede planterester og småmugne matrester+ en del kjemikalier kan jeg fint skjønne hvorfor det ikke bare lukter roser og fioler av akvarievannet.

Men tilbake til det denne tråden egentig handler om; tips til innredning av akvariet mitt. Jeg skal prøve og skaffe en rot, noen steiner og litt javamose i morgen (+kanskje noen forgrunnsplanter). Så skal jeg ominrede totalt, igjen. Noen som har noen gode forslag?
Tilfeldig bekjentskap
© Erik Rune Larsen
Reklame for plussmedlemskap