Hvordan sette opp 2 utvendige filter?

hei jeg holder påmed et prosjekt jeg har kallt for juwel rio300 som ligger inne på design/aquascaping foraet.

men der er det ikke så mange som gidder å lese på så derfor spør jeg her..

når jeg skal ha 2 utvendige pumper i et kar kan jeg sette opp både innsug og utblås til den ene pumpen til høyre i karret og det endre til venstre i karret?
eller lager dette motstrømmer slik at poenget er borte?

isåfall må jeg jo ha innsug til begge pumpene i høyre hjørne ot utblås på begge i venstre..

hva er beste løsning?
Egentlig syns jeg ditt eget ressonement hørtes veldig bra ut. 2 innsug på en side, 2 utblås på den andre.
I min 400-litring har jeg det sånn såm du først beskriver. Når man følger med på vannstrømmen ser det ut som om filtrene filtrerer hver sin halvdel av karet, men det utveksles selvfølgelig endel vann i midten av karet.

Ved å ha begge innsug i en ende, å begge utblås i den andre; går jeg ut ifra at du vil få ca dobbelt så stor hastighet på vannet. ...så da kommer det vel til slutt ann på vilke fisker du har tenkt å huse...
skal være et mallekar etter planene..... er bare å skjekke ut tråden min juwel rio300 så ser du det meste av info som er å legge frem per dags dato...
Da hadde jeg montert begge innsug i den ene siden og begge utblås i den andre for å få litt bevegelse i vannet.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap