Johan's våte verden :)

Inaktiv bruker
Ja hei hei folkens! Har vært medlem her i drøyt ett år, men aldri vært noe særlig aktiv, har bestemt meg for og bli det så lager nå min egen lille tråd om meg og mine karr.

Jeg er da straks 24 år gammel og bor for tiden i Tvedestrand i Aust-Agder, leier ett hus midt i skauen og trives her Jeg er Medlem av Risør Akvarieklubb og der stortrives jeg, kjempefin klubb med hyggelige medlemmer

For tiden holder jeg på og rigge meg til med akvariene i den ene stua mi, så ting er litt halvveis her nå, men håper på og få opp en del karr slik at de er klare til og ta imot fisk 13. Januar etter storauksjonen i Risør.

I stua har jeg en 720 liter med sør amerikanere, der går det bl.a. 2 oscar, 4 jack dempsey,4 Heros rotkeil + en del annet venter på nye planter til det nå, de kommer til uka, så vil ikke legge ut noen bilder før de er på plass hehe.

ellers har jeg diverse småkarr som jeg holder på og gjøre klare som sagt til reker og snegler, apisto,cory+ litt levendefødere skal se om ikke jeg kan finne noen bilder og poste her også litt senere i dag

Her skal det bli gøy å følge med
Inaktiv bruker
ja, jeg håper det
Inaktiv bruker
Litt bilder:)
Her kommer det noen bilder av noen av fiskene mine gøy med komentarer

dette er fisk fra 720 literen i stua, som dere kan ser er det en Malawi oppi der, og den skal taes med på auksjonen i Risør 12. og 13. januar, den er ikke akuratt i sitt rette element...
tweetybird
Her kommer det noen bilder av noen av fiskene mine :) gøy med komentarer:) dette er fisk fra 720 literen i stua, som dere kan ser er det en Malawi oppi der, og den skal taes med på auksjonen i Risør 12. og 13. januar, den er ikke akuratt i sitt rette element...

Flotte fisk du har! Hva er målene på din 720 liter?
Har bare en 180 liter selv, men har veeeeeldig lyst til å sette opp et mye større kar. Minimum 500.

- m66 -
Inaktiv bruker
Heisann:)
Hei hei

takker for det fiska og jeg blir glade for og høre slike positive ord

720 literen er 200x60x60.

skjønner godt du vil ha større ja 540 litere er jo 150 eller 160 lange som regel

hvordan 180 liter er det du har? jeg er på jakt etter en 180 liter egentlig :P har en 312 liter som jeg lurer på å bytte bort om det kunne vert av interesse da

Så du har flytta inn hit nå
Blir gøy å følge med på denna tråden...
Inaktiv bruker
Odd Espen
Så du har flytta inn hit nå;) Blir gøy å følge med på denna tråden...

Ja, jeg følte det var på tide å bytte forum nå ja hehe...

fint at du følger med morro med tilbakemeldinger fra folk der ute vettu
tweetybird
Hei hei :) takker for det :) fiska og jeg blir glade for og høre slike positive ord:) 720 literen er 200x60x60.

Er dette "standard" mål, eller er det andre "varianter" av bxhxl?

tweetybird
hvordan 180 liter er det du har? jeg er på jakt etter en 180 liter egentlig :P har en 312 liter som jeg lurer på å bytte bort:) om det kunne vert av interesse da:)

Jeg har en Juwel 180 l med innebygd filter. Funker helt greit det, men har veldig fort blitt veldig lite. Se ellers profilen min.

- m66 -
Inaktiv bruker
Her er noen bilder til av heros rotkeil'ene mine, det er så fine fisker syns jeg, her er de i ett litt annet lys, lysarmaturet mitt er veldig dårlig, så jeg håper på å få kjøpt ett nytt nå i løpet av mnd
Inaktiv bruker
I morra håper jeg at jeg kan få tatt litt nye bilder vil få ut noen bilder av mallene mine å i morgen flytter jeg nok noen snegler over i egene kar, så det blir nok bilder av de åsså:P
Inaktiv bruker
makrell66
[QUOTE=tweetybird]Hei hei :) takker for det :) fiska og jeg blir glade for og høre slike positive ord:) 720 literen er 200x60x60.

Er dette "standard" mål, eller er det andre "varianter" av bxhxl?

tweetybird
hvordan 180 liter er det du har? jeg er på jakt etter en 180 liter egentlig :P har en 312 liter som jeg lurer på å bytte bort:) om det kunne vert av interesse da:)

Jeg har en Juwel 180 l med innebygd filter. Funker helt greit det, men har veldig fort blitt veldig lite. Se ellers profilen min.

- m66 -

det er vel temmelig standard mål, men vet at akvastabil lagde 720 litere som var enten 150 eller 160 lange å, hadde jeg fått tak i ett sånn ville jeg heller hatt det tror jeg, for det er mye dypere, så man får litt mer dybdefølelse av det syns jeg da

akuratt ett sånn karr jeg er på jakt etter det hehe, kommer til og legge ut annonser i kveld på ett par kar tenker jeg... men skjønner hva du mener med at det blir fort lite, hehe, for jeg kunne gjærne hatt 720 liter til i stua karet mitt:P
Inaktiv bruker
Ja, jeg har da noen kompisser som ikke lever i vannet også, disse to her liker stort sett og kikke i kara og gjærne sove intil dem, så hender det de sikkler felt etter de som er på andre siden av glasset åsså, og akvarievann, det er selvfølgelig mye bedre enn det som er i vannskåla dems:P hehe

Den røde heter Pusur og han andre heter Ludvig, navna passer dem fint, Pusur er feit og lat mens Ludvig har kronisk høysnue...

Inaktiv bruker
her er ett bilde av ei kirsebær reke
Fine katter!

tweetybird
her er ett bilde av ei kirsebær reke:)

Ei? Det var to der
Inaktiv bruker
hehe:P trenger jeg briller?? hehe :P
ser du har skiftet beite...
håper det går bedre her da
Inaktiv bruker
her er ett bilde av 2 Plecoer jeg en gang hadde de her er store og flotte
Inaktiv bruker
Jeg og en kompiss lagde oss noen mallehuler her for en liten tid tilbake, eksperimenterte litt med str, men der er vel flest som vi håpte skulle funke på panaque,pekoltia,hypancistrus, så er der noen som vå prøvde og lage til ancistrus da

Her er noen bilder av hvordan de ble seendes ut

Vi vet ikke om de funker enda, i.o.m de fleste mallene vi har ike er klare for og formere seg enda:P
Oh, kaktuser er kule (måtte bare komentere kaktus"buret" i bakgrunnen
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap