Mine platyer gjemmer seg og svømmer ikke runft og er glad

jeg er litt bekymret for mine platyer... de er helt i ro, svømmer ikke fritt omkring som fisker skal.... i akvariet er det; 6, platyer(4 av de gjemmer seg(1 hann og 3 hunner)), 4 guppyer, 6 glødebåndstetraer, 3 maller og ca 10 yngler(fra forskjellige kull) har nettopp fått ca 30 nye guppy yngler som vi har i en ynglekasse..... det er ca. 100++ L. vi har vurdert å sette opp et lite for ynglene, men ingenting er bestemt.... har "humøret" på fiskene noe å si for hvordan de oppfører seg? når de ikke svømmer fritt rundt er det sykdom eller noe sånnt som plager dem, eller er akvariet for lite (for mye fisk??)
Hadde vært fint om du kunne fortelle litt om hvilke rutiner du har når det gjelder vannbytter og rens av filteret. Pleier du å måle vannverdiene, feks nitritt, ph og gh så fortell om dem også.

Når fisk endrer oppførsel på den måten dine har gjort så kan det tyde på at alt ikke er som det skal, så det kan være greit å prøve å finne ut hva det kan skyldes.

Kanskje du finner noen symptomer på hva som kan være galt ved å lese sykdomsartikkelen også.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap