Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 10)

Tack!Min dator som är knäpp!
Hallo igjen Heidi. En stund siden sist men her er jeg igjen. Har endelig fått kjøpt meg et nytt kamera og tok bilde av ei av dine e snegler på vei inn i en av mine mallehuler.... Men hei.... i det blitzen gikk av, så jeg jaggu en til.... innerst i den samme hulen!!!! Har di hjem lengsel, eller har di ikke fattet pointet om at di er på feil plass? I allefall et artig bilde ;- =)

Bilde 3 er også ei snegle fra deg tror jeg, og den har overtatt skipet i det andre akvariet

Mvh Leif
Min gamle rosa snegle så ikke helt fornøyd ut med tilværelsen i dag. Den hadde kranglet med en grønn snegle som ikke ville klatre ned fra planten den satt i. Da sa han til den stabukken oppi planten at" jeg går og får meg litt deilig agurk nede på bakken, skal det bli noe på deg må du få fart på labban" Den rosa snegla syns den agurken var såååå goooog ropte til grønnsnegla" nå går du glipp av noe helt nydelig." Bryr meg ikke om det svarte den grønne. Den rosa var veldig redd for at den grønne skulle komme ned å spise av agurken så den gikk på med liv og lyst. Det var nå så stor den var også sa den rosa snegla tilslutt . Mett ble den ihvertfall.
Har fått tak i canaliculata eplesneglen. Vet ikke om navnet skrives rett. De er bare helt vidunderlig.De kan bli like stort som et vanlig eple. De har ihvertfall skarpere tenner kjente jeg i dag da den satt i hånden min og begynte å raspe av skinnet på ene fingern. har ikke anelse om hvilket kjønn det er så det blir vel et studium fremover. Må vel prøve å trigge dem til lek. Er det noen som vet om disse kan krysses med vanlige eplesnegler? Har nemlig ikke tenkt det. Så de går sammen med sebra eplesneglene mine. Trodde også at disse bare var mørke men de finns jo i gult også. Nydelige er de.
Svaret är JA heidi!!! Min canaliculata fick gå med de stora äppelsnäckorna tills dom tre andra skulle komma från Norge.men en kväll satt det en hane på henne.och hon har lagt ägg,så det blir väl halvstora kanske.Tyvärr kom dom tre döda,så hon får väl fortsätta gå med äpplena.
Och vad malkulor beträffar,så när min canaliculata går in i röret....går tre malar ut och väntar till hon behagar gå ut igen.Det kallas respekt=))
Asolene spixi ägg
Dom lägger i växterna,och är inte alla gånger lätta att se.Man vrider huvudet ur led på jakt efter dom...
Otrolig rehabilitering!!!
En posthorn kom i kläm under en sten när jag gjorde rent för en månad sen.han var helt mosad i skalet.men kröp iväg som vanligt,och titta nu!!! han har lagat skalet!! En annan färg visserligen,men det är helt igen.Naturen är fantastisk!!!
Heidi Ingdal
Har fått tak i canaliculata eplesneglen. Vet ikke om navnet skrives rett. De er bare helt vidunderlig.De kan bli like stort som et vanlig eple. De har ihvertfall skarpere tenner kjente jeg i dag da den satt i hånden min og begynte å raspe av skinnet på ene fingern. har ikke anelse om hvilket kjønn det er så det blir vel et studium fremover. Må vel prøve å trigge dem til lek. Er det noen som vet om disse kan krysses med vanlige eplesnegler? Har nemlig ikke tenkt det. Så de går sammen med sebra eplesneglene mine. Trodde også at disse bare var mørke men de finns jo i gult også. Nydelige er de.


Kom ihåg att även Asolene och Marisa kan korsa sig.Man bör inte ha dom i samma kar heller!
Oj går det an da? Ja de legger jo egg under vann begge to så hvorfor ikke. Asolene mine går ikke sammen med marisa.
Liten man gör så gott han kan!
Ett bildbevis på att canaliculata kan paras med äppelsnäcka.Nu har jag en hona,men det skulle inte gå om det var en hane som parade sig med en äppelsnäck hona.han skulle döda henne,för han är för stor.Jag kommer att ta ner hennes ägg och kläcka dom i ett eget akvarium.Ingen ide att flytta henne,när dom kan spara sperma i månader från hanen.
Heidi, er et under i ferd med å skje her?
den største brune eple snegla mi har krabbet seg nesten helt opp til toppglasset, det vil si at den er så høyt oppe i karret at den er dekket av lista/ ramma. Har aldri sett sneglene mine så høyt i karret før. Er underet skjedd og er det snegle bebbiser som er i ferd med å komme-les egg. Jeg har ca 10 cm fra vannflaten og opp til lista, og lista er jo 3-4 cm høy så det er evnt god plass. F... og h..... der datt den jaggu ned............ :- =(


Der brast mine ønsker. Men hu gir seg vel ikke om det er egg hun skal legge, ja om det er en hun da

Masse hilsner fra Leif
loffa
den største brune eple snegla mi har krabbet seg nesten helt opp til toppglasset, det vil si at den er så høyt oppe i karret at den er dekket av lista/ ramma. Har aldri sett sneglene mine så høyt i karret før. Er underet skjedd og er det snegle bebbiser som er i ferd med å komme-les egg. Jeg har ca 10 cm fra vannflaten og opp til lista, og lista er jo 3-4 cm høy så det er evnt god plass. F... og h..... der datt den jaggu ned............ :- =( Der brast mine ønsker. Men hu gir seg vel ikke om det er egg hun skal legge, ja om det er en hun da Masse hilsner fra Leif


Hejsan! Hon kan gå upp och ner flera gånger för att hitta den rätta platsen.Så ha förtröstan!!!Det blir nog bebisar!
Hejsan! Hon kan gå upp och ner flera gånger för att hitta den rätta platsen.Så ha förtröstan!!!Det blir nog bebisar!

Takk fo svar Maria.

Så for et minutt siden at hun nå krabbet opp høyre kort vegg og akkurat nå går hun opp-ned på TOPPGLASSET. Hehe ja di gjør mye rart og er jo så skjønne. Får bare la sneglen gå her og der til den finner den rette plassen

Tack igjen Maria
Mvh Leif
Hei Loffa. Nå holder det på å skal skje store ting hos deg tror jeg. De kan gå opp og ned og rundt i ring mange ganger før de finner den perfekte plassen for egglegging. Det skjer som regel etter at lyset er slokket. Det er helt fantastisk å se på. Det må du prøve å få til en gang.
Legger ved et bilde av en gul snegle som var på klatretur i kveld. Det startet så bra men så ble det litt skummelt også....Prøver å signalisere med snabelen at den trenger hjelp men ingen kan hjelpe nå vettu. Det er jo natta og alle sover. Så god natt alle sammen.
Canaliculataägg
Den här hittade jag idag när jag kom hem.Kanske hann hanen som dog para sig med henne,eller så blir det blandkull på äppelsnäcka.Den förra hon lade var inte SÅ rosa.och så STOR!!!! Jag har lagt en frigolitskiva innunder eftersom dessa lätt faller ner.Kanske på grund av tyngden,eller så har dom dåligare fäste för äggen än äpplena.Spännande ska det bli i alla fall!!
Her er tre bilder av mine to tigersnegler.
første bildet roper den bakerste "hallo hallo vent på meg, ikke gå så fort da" Første sneglen snur seg irritert og sier at " hva er det du maser etter, du må da greie å gå selv" Den bakerste " nei jeg orker ikke, vent så jeg får sitte på ryggen din" så klatret den største tigersneglen oppå den minste og de kom seg vel hjem denne gangen også.
Her kommer tre til.
Første er av mine små Marisa beibier sammen med en eggklase som ikke er ferdig enda.
Andre er av to gode venner som gir hverandre en sommerkos noe den minste gule ikke er altfor begeistret for.
Tredje er en rosa som roper "hjelp, jeg når ikke opp"
Snäckor från tyskland
Nu har vår beställning kommit,äntligen! Fine striped mosaiksnäcka,gröna clithon ,gul/svart clithon,zebra neritina och posthorn som jag trodde var nåt exclusivt,men visade sig vara vanliga bruna posthorn.Så är det när man inte kan språket=))
Canaliculata
Hon växer så det knakar min lilla cana!
Stora stygga snäckan kommer och tar dig
Så ser det ut när jag skulle fota mitt ancristus yngel.Snäckan kom så fort så den ser farlig ut=))
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap