Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 13)

Her er noen bilder fra meg igjen. Det første er en liten gjeng som holder på å trener til 17 mai.
Det andre er en lys rosa posthornsnegle, den er veldig orange i kroppen og blir derfor rosa gjennom skallet. Den er nydelig.
Den siste er av en av mine sebra eplesnegler som nå har begynt å leke så nå håper jeg på egg snart.
Her er en mellomstor postsnegle som kjemper med litt for sterk strøm (medvind som vi kaller det)
Til slutt må den bare gi seg, som du ser flagrer følehornene i vinden.
Her er snegleegg på glasset, ikke sikker om det er posthorn eller skivesnegl.
I dag har jeg servert kjempe eplene mine kinakål og her er tre bilder hvor de storkoser seg med maten. De andre sneglene ser ut som små maur i forhold til kjempene. De er så søte at...
Her er beviset på at det snart må komme sebra eplesnegle egg. De holder på å parrer seg hele dagen nå og nå må det snart komme noen eggklaser snart.
De to andre bildene er av en hvit snegle som har terget på seg sverddrageren. Siste bildet fikk sverddrageren inn støtet og nappet skikkelig i snegla. Det irriterer meg at fiskene skal nappe på sneglene.
Her er det en gul snegle som er ute etter flyteplantene mine. Det var i alt 3 stykker som fløt rundt med kroppen ute for å få tak i plantene. De er så komiske å se på.
Det siste bildet ser jo ut som en mix mellom mumitrollet med hoven nese og en sopp!
Her er to bilder av hårsneglen min som er oppe innimellom og tar små grønne algeflekker som kommer på glasset. De liker disse algene veldig godt både sebra, tiger og hårsneglen. Det er sjelden man ser kroppen på hårsnegla men det kan man altså når den går på glasset. Den er jo spesiell da og litt fargerik. Den er turkis bak på snurren.
Det siste bildet er av en gul som gjorde et c- moment for å få tak i en liten novo prawn og det klarte den gitt.
Har en tigerrsnegle som er helt nydelig. Den er gul og brun på snurren. Den fargekombinasjonen og med de prikkene er den utrolig flott.
Det andre bildet er en eggklase lagt av sebra eplene mine. Endelig, dette har jeg ventet på lenge. har tilsammen tre klaser som henger i karet nå.
Det siste bildet er av en gul snegle dvs veldig nærbilde....De er bare såååå søte...
De to første er nussebilder av eplesnegle og marisa snegle. Det siste er en av pensjonistene som ikke kommer seg opp for han har tusenvis av småsnegler på ryggen. Det er jo ikke så greit. Her i heven retairement home kom vi til unnsetning og hjalp han opp på gofoten igjen.
Har du Humlehornsnegle, Heidi? De er litt kule, men jeg vet ikke noe om dem.
Har hatt flere men alle er døde nå. Palettene mine tok dem. De er veldig fine har bestilt meg nye men det tar visst tid å få tak i dem igjen. De er ikke så lette å få tak i disse sneglene. Det eneste jeg vet er at mine ikke tok plantene og at de ligner veldig på antennesneglene i form. Ellers var de over alt i karet. Palettene har flyttet ut av det karet nå i håp om å berge de neste gang.
3 år gamle posthornsnegla mi... stakkar
[External Image]
Dakkar posthornet. Var det en marisa ? Jeg har en blå gammel hannsnegle som snart er to år. Litt tander i skallet med full av energi.
Her er atter tre bilder fra meg.
1. sandsnegle- de er så fine og morsomme å se på. jeg liker de jeg.
2. en rosa eplesnegle ut på tur.
3. en stor blå skummel elefant.....
Her er altså en hannsnegle for de som ikke kan se det. Dette er en av mine gamle fullvoksne rosa som da har en litt spesiell måte å komme seg opp på. Bak i skallet ser man sneglas kjønnsorgan. Hos mindre snegler fra 2cm og oppover er denne mye mindre.
2. Her er en lilla hannsnegle som hviler seg på ryggen med snurrebassen hengende ute. Denne snegla må føle seg trygg for nappere....
3. En marisa eplesnegle i full gang med å legge egg.
Tenkte å legge ut noen bilder av den fineste pestsnegla/damsnegla mi
Heidi Ingdal
Dakkar posthornet. Var det en marisa ? Jeg har en blå gammel hannsnegle som snart er to år. Litt tander i skallet med full av energi. Her er atter tre bilder fra meg. 1. sandsnegle- de er så fine og morsomme å se på. jeg liker de jeg. 2. en rosa eplesnegle ut på tur. 3. en stor blå skummel elefant.....

jepp.. var så søt så.. selv om han fikk mye hard mefart
Tenk at jeg ikke har fått damsnegle i karene mine enda.....De er jo så vakre...
Her er flere bilder fra meg.
1. Her er pompel og pilt.
2. Brokkoli kos i kjempe eplekaret.
3. Kjempe eplen trenger luft NÅ...
Her prøver kjemp eplen å fange boblene.
en nydelig posthornsnegle.
en gul i fritt fall
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap