Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 18)

Her er tre bilder til
1. Har fått tak i blå posthorn med rød fot .
2. Her er noen orange og jeg kan ikke dy meg for å syns at de er noen av de peneste sneglene jeg har.
3. Her er en ny posthornfarge igjen. Den er rosa og veldig delikat og de nye fargene som her er vist blir ganske store i forhold til de vanlig brunrøde.
Her er to bilder av en liten hvit sulawesi beibi som er født i dag. Den er så bitteliten så bildene er ikke de aller beste...Den er jo så nusselig og jeg håper bare den overlever...
Åååå! Den var søt... Kanskje det er et håp om at den blir gul? Eller er de gule som små også?
En leveriktesnegl som er kjempestolt over å ha nådd toppen av kvisten:
"Pust, pes, endelig! Jippi!"
Bilde 1:
"Hello, earthlings!"

Bilde 2:
Deprimerte eplesnegler
1. Her er en nertina batikk fra undersiden. Nydelig snegle
2. Her er en ny farge jeg oppdaget på posthornene mine. Mulig den finns fra før men jeg har ikke sett den før. Helt lys gul kropp og skallet er ganske gult det også. Fant tilsammen 4 med den fargen. Så nå har de fått seg eget fargekar.
Har virkelig fått sansen for antennesnegler. I går så jeg hvordan de parret seg. Hannen sitter som vanlig på ryggen men mye lenger bak enn eplesneglene . Hadde vært kult å fått klekket eggene på dem men det må nok en del planlegging til så imens så får jeg bare nyte synet.
Her er noen sulawesi bilder til...
1. Her er en litt ny fargevariant. Litt gul orange og veldig fin.
2. Her er det noe som foregår mellom de to svarte men det er veldig vanskelig å se. De holder på sånn i en evighet med nussing og den ene ruller rundt den andre.
3. Her er en svart dvs den kalles gul leppe og antenne. Den har blå øyne. Har funnet ut at de fleste svarte har blå øyne.
Så fine bilder
Må bare kommentere de Sulawesiene. De ser helt merkelige ut: Liten kropp med foten på haka, og det enormt store huset. Ser ihvertfall sånn ut på bildene. Veldig artig.
Ser gjerne på flere bilder med levende smykkesteiner

Den eneste snegla jeg kan bidra med her er denne, en slags turbosnegle av no slag:
Spontan snegle
He he den snegla der var det liv i gett....
1.her er en av mine leveriktesnegler. Jeg kaller den bare for hvite perlen min. Har en med svartgrå kropp og den kaller jeg bare for svarte perlen min.
2. Her er en sulawesi som er i militæret og åler seg fram....
3. Her er en som har funnet ut at det er godt å ligge på siden også ...
Her er rekkefølgen på bildene feil. Så nr1 hører til bilde nr 2. Og nr 2 hører til bilde nr 1.
Heidi Ingdal
3. Her er en som har funnet ut at det er godt å ligge på siden også ...


Hm, ser ut til at julebordet i år gikk litt vilt for seg
mona o
[QUOTE=Heidi Ingdal]3. Her er en som har funnet ut at det er godt å ligge på siden også ...


Hm, ser ut til at julebordet i år gikk litt vilt for seg
Ja er det derfor det er så mange som ligger.....Og de mygglarvene måtte inneholde noe rart for alle ligger bare og smiler...)))
Det 1. bildet har snegla tydeligvis fått sleng på skallet og er tydelig overmodig....
2. her har vi en litt arti kar som tydeligvis har fått nok.....lurer på om mallehula går rundt for han for han klamrer seg til veggen og hvem har ikke kjent den følelsen....)
3. Noen blir også for ivrig på dansegulvet og rett og slett faller. Katastrofen er et faktum selv om man har god hjelp til å avverge situasjonen...."shit" watt dæven du vi du.....
Her er noen bilder av min store lille perle som er ute og flyr...svømmer...Trodde ikke mine egne øyne da jeg så at den etter diverse snurringer på bunnen letta fra bunnen og svømte opp til vannflata. Hele bildeserien ligger i min personlige tråd. Det var helt fantastisk å se på. Helt klart en av mine favorittsnegler...
Dette er en gal gal gal snegle!
Måtte bare legge inn denne lenken. Flere gale snegler
Jeg er dypt fasinert over nykommerne mine:
[External Image]
Tror jeg så en slektning i Starwars-filmen i sted
snakk om klart og detaljert nærbilde de ser jo ut som gamle menn, så rynkete som de er :p
Minner om små, gule elefanter spør du meg....

[External Image]
Å så nydelige bilder du har av sullene dine. De er bare så skjønne. ....Flere bilder takk...)
Tilfeldig bekjentskap
© Berglind Sandaas
Reklame for plussmedlemskap