Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 2)

va snygga dina lila snäckor är
her kommer flere bilder. første bilde ser det ut for at det er et masseslagsmål ikke vet jeg. det andre er noen av mine sandsnegler som er oppe fra sanden en tur. Det tredje er far og sønn el datter som hilser på hverandre.
Inaktiv bruker
Hær er min eplesnegle
flere sneglebilder. Kom igjen alle eplesneglefans. Send inn bilder i alle varianter.
Her er noen av mine søte små
Øverst: Gul eplesnegle
Midten: Sebrasnegle
Nederst: Clithon sp

Nat
Her er noen av mine søte små :-) Øverst: Gul eplesnegle Midten: Sebrasnegle Nederst: Clithon sp


Den nederste der var rålekker! Kan ikke si at jeg har sett den i butikkene. Er den sjelden?
Den er nok ikke så vanlig som Sebra- og Tigersnegle. Har kun sett den til salgs ved en anledning hos Bærum Akvarie i fjor høst. Er nok mer vanlig i utlandet, et googelsøk viser forskjellige variasjoner av sneglen. Ellers oppfører den seg veldig likt som en Sebrasnegle, men er en god del mindre i størrelse.
Nat
Her er noen av mine søte små :-) Øverst: Gul eplesnegle Midten: Sebrasnegle Nederst: Clithon sp


De to nederste, er det noen av de som spiser planter? Myke stilkplanter f.eks.?
Den nederste (Clithon sp) har jeg i et kar med kun en Hydrocotyle leucocephala og mose. Hverken denne eller Eplesneglene i karet har gjøvet løs på planten så langt, men det er mulig de finner nok mat i mosen og i karet ellers (rekekar).
Har heller ikke merket at Sebrasneglen er en stor plantespiser. Eneste plantene som forsvinner eller blir spist på i det karet er flyteplantene og der er Eplesneglene tatt på fersken i å forsyne seg..
Grønne snegler
Her kommer tre bilder av mine grønne eplesnegler. Jeg syns de er så fine. De er blanding av gul og blå snegle.
wow har du knabba bilder fra karet mitt eller hehe elsker snegler du også finne til og rydde opp i karet er de
SUPER-HYPER
wow har du knabba bilder fra karet mitt eller hehe elsker snegler du også finne til og rydde opp i karet er de :)
He he ja tok noen bilder samtidig som jeg stjal slottet ditt. to fluer i en smekk
Tigersnegler
Her ser dere mine tigersnegler prøvde å få tatt noen closeups, men det er vanskelig nok med et kompakt kamera
Jan T
Her ser dere mine tigersnegler:) prøvde å få tatt noen closeups, men det er vanskelig nok med et kompakt kamera:(
hei jeg vil også ha tigersnegler. de er utrolig flotte. De hadde noen på dyrebutikken men det var bare skall igjen.
Heidi Ingdal
hei jeg vil også ha tigersnegler. de er utrolig flotte. De hadde noen på dyrebutikken men det var bare skall igjen.


Det er bare å be butikken å bestille de, så gjør de nok det Har kjøpt mine i forskjellige butikker rundt omkring i vestfold.

edit: de formerer seg forresten ikke i ferskvann (ma ha brakk for at det skal skje), så snegler med omhu
Jan T
[QUOTE=Heidi Ingdal] hei jeg vil også ha tigersnegler. de er utrolig flotte. De hadde noen på dyrebutikken men det var bare skall igjen.


Det er bare å be butikken å bestille de, så gjør de nok det Har kjøpt mine i forskjellige butikker rundt omkring i vestfold.

edit: de formerer seg forresten ikke i ferskvann (ma ha brakk for at det skal skje), så snegler med omhu Ja jeg skal be dem bestille for jeg har fått snegler på hjernen. Det er bra de ikke formerer seg for jeg har full hyre med de andre som gjør det. arti læll.
Bilde 1: Den gule sneglen (den største)
Blide 2: Lilla snegle på tur på glasset
Bilde 3: Gule sneglen snur på en stein for å nå en malletablett:P
RunarH
Bilde 1: Den gule sneglen (den største) Blide 2: Lilla snegle på tur på glasset Bilde 3: Gule sneglen snur på en stein for å nå en malletablett:P
He he det ser ut som den har det skikkelig travelt rundt svingen den gule. arti bilde.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap