Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 4)

Klarer ikke å la være å fotografere disse rare dyrene. Her kommer en litt intim situasjon som absolutt ikke er privat. Ser ut som snegla stritter imot på første bilde. Det ser ikke ut som det er så himla gøy med tilskuere heller. Siste bildet er av ei gul snegle med lilla striper.
Jeg har ingen eplesnegler da, men posthorn snegle eller no sånt. Oxo hatt pestsnegler, jeg synes de er vakre, men ikke gøy når det blir for mange.
Øverste og nederste bilde er av posthorn, det i midten er av en pestsnegle.
Ja posthornsnegler er nydelige, fikk noen i posten i går av en akvarievenn og de er så fine. Pestsneglene er også nydelige når du ser nøye på dem. Så synd at de kan bli for mange, og jeg har ikke klart å ta livet av ei eineste ei.
Galemor
Øverste og nederste bilde er av posthorn, det i midten er av en pestsnegle.


Den nederste er også en pestsnegle, det er en Skivesnegle
Malin.P
[QUOTE=Galemor]Øverste og nederste bilde er av posthorn, det i midten er av en pestsnegle.


Den nederste er også en pestsnegle, det er en Skivesnegle
He he, kan nok se sånn ut på bilde, men neida akkurat den er en postsnegle. Har kanskje noen skive oxo, men virker ikke som pestsneglene vil bo hos meg. Skulle holde noen over jula for å sende til ei med sneglespisende fisk. De døde.
Jeg har vært så heldig å få tak i nydelige sebra eplesnegler fra Frosken her inne på forumet. Fikk de i posten i går og alle har overlevd turen til Orkanger. Legger ved 2 bilder av de jeg kunne se i akvariet i dag. De andre er vel på oppdagelsestur.
Nå har jeg fått kjøpt meg sebrasnegle (ble solgt som tiger)
Her kommer flere sneglebilder. Det første er den grønne som har 4 ringer i snurren sin,den har vokst veldig og ser så rar ut når den går avgårde. Det andre er en av mine nyanskaffede sebrasnegle. Det tredje bildet ser ut for å bli en kryssning mellom sebra og eple. Om det blir noe ut av dette blir spennende og se.
Heidi Ingdal
Her kommer flere sneglebilder. Det første er den grønne som har 4 ringer i snurren sin,den har vokst veldig og ser så rar ut når den går avgårde.


Oj, det var en snodig eplesnegle! Sånn har jeg aldri sett før. Du skulle prøvd å få den til å yngle, og sett hva avkommet ble til.
Noen anelse om hvilket kjønn det er på den? (jeg greier ikke å se det på eplesnegler)
[External Image]
mona o
[QUOTE=Heidi Ingdal]Her kommer flere sneglebilder. Det første er den grønne som har 4 ringer i snurren sin,den har vokst veldig og ser så rar ut når den går avgårde.


Oj, det var en snodig eplesnegle! Sånn har jeg aldri sett før. Du skulle prøvd å få den til å yngle, og sett hva avkommet ble til.
Noen anelse om hvilket kjønn det er på den? (jeg greier ikke å se det på eplesnegler)
[External Image]
Vet ikke kjønnet men den blir fulgt nøye med med tanke på avkom. Det er faktisk den eneste jeg har som har denne ekstra snurren, og jeg har maaaange snegler. Den nærmer seg kjønnsmoden alder ihvertfall så det skal bli spennende å se.
For de som ikke vet hvordan eplesnegler formerer seg så er det bare å se på disse tre bildene.
Er ikke alle snegler tvekjønnet da?? Når de treffes bestemmes det hvem som blir han og hvem som blir hun, eller er eplesnegler annerledes?
Galemor
Er ikke alle snegler tvekjønnet da?? Når de treffes bestemmes det hvem som blir han og hvem som blir hun, eller er eplesnegler annerledes?
Nei eplesneglene er ikke tvekjønnet.De trenger en av hvert kjønn for å formere seg.
Hvilke andre snegler er det som heller ikke er tvekjønnet da??
av akvariesnegler såklart
Galemor
Hvilke andre snegler er det som heller ikke er tvekjønnet da?? av akvariesnegler såklart :)
Det er bare eplesneglen og sebra eplesneglen som må være en av hvert kjønn og haustrum men de er jo alle eplesnegler i utgangspunktet. Noen får arrestere meg hvis jeg tar feil.
Hvordan ser man hvem som er hvilket kjønn?
Galemor
Hvordan ser man hvem som er hvilket kjønn?

Hunnen er mørkere i "krøllen" enn hannen.
På bildet er hunnen altså til venstre.
Hvordan ser man det på sebrasnegler da??
Galemor
Hvordan ser man det på sebrasnegler da??
Sebra sneglene er tvekjønnet og trenger ikke være to for å formere seg. Derimot sebra eplesneglene må være et av hvert kjønn. Vet ikke hvordan man ser forskjell på kjønnene til sebraeplesneglene. Kanskje noe det samme som vanlige eplesegler.
heidi er det vanlig eplesnegle du har??
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap