Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 5)

fiskeren
heidi er det vanlig eplesnegle du har??
Ja det er det . Men har mange farger da som ikke er helt vanlig. Fargene er; gul, gul med lilla striper, lyse gul, grønn, mørkegrønn med lilla striper, hvite, hvite med blågrå flekk på ryggen, tofarget gul bak og grønn fram, ensfarget lys rosa uten striper, blågrå ensfarget uten striper, lilla med striper, rosa med striper,helt gjennomsiktige, lyseblå og lilla i lyse og mørke toner. Disse er nylig klekt så de er ikke salgbare enda. Fargene kan også forandres mye etterhvert som de vokser. Ellers har jeg fått tak i meg sebra eplesnegle, posthornsnegle, sebrasnegleog sandsnegler. Ja jeg er sneglegal. Syns de er verdens kuleste dyr.
lurte bare på om det var en eplesnegle skulle ikke vite hvilke farger du har da :P de var hvertfall fine fikk lyst på sånne fargerike .

Den mørke grønne med lilla striper, har du bilde?? Det hørtes sykt kult ut.
Galemor
Den mørke grønne med lilla striper, har du bilde?? Det hørtes sykt kult ut.
Skal prøve å få tatt bilde.
Galemor
Den mørke grønne med lilla striper, har du bilde?? Det hørtes sykt kult ut.
Det var ikke lett å få fram stripene i den mørke grønne skal jeg si deg. Du klarer å se det såvidt. Den ene er gul med rosa striper og den andre er da grønn med lilla striper. Den er veldig fin i virkeligheten under vann.
her en av mine eplesnegler, og en sandsnegle, har plutselig flere 1000 av de, men tør ikke stikke hånda ned i karet for å plukke de opp da det er 2 sultne tiger catfish/ shovelnose catfish som vokter de.
Nina marie
her en av mine eplesnegler, og en sandsnegle, har plutselig flere 1000 av de, men tør ikke stikke hånda ned i karet for å plukke de opp da det er 2 sultne tiger catfish/ shovelnose catfish som vokter de.
Vokter disse fiskene sneglene? De spiser ikke de som er minst da? Den så skummel ut, hvor stor er den?
jo de spiser de minste eplesneglene, så vi har ikke så mange av de igjen, men ikke sandsneglene, de spiser de ikke, men de er jo kjent for å kunne overleve gjennom tarmstystemet på en fisk også da. den er vel ca mellom 17-20 cm tenker jeg. men den kan ble betydelig bedre. de er nattejaktere og er ganske rolige og harmløse om dagen, men har sett de jakte før, så tør ikke stikke fingeren nedi der, føler meg tryggere på å stikke hånda ned til oscar... jeg har et utrolig kult bilde av en eplesnegle på lager, men kan ikke legge det ut, fordi jeg skal prøve å få det med i neste bildekonk, men jeg kan legge det ut når den er ferdig.
Her er 3 snegler som bokstavelig talt henger i en tynn tråd. Øverste er en stor grønn snegle og de to nederste er en gul med lilla striper. Det er utrolig hvor lite som skal til for at de klarer og henge seg fast...
Heidi Ingdal
Her er 3 snegler som bokstavelig talt henger i en tynn tråd. Øverste er en stor grønn snegle og de to nederste er en gul med lilla striper. Det er utrolig hvor lite som skal til for at de klarer og henge seg fast...


Tarzan-snegle

Jeg skulle aldri ha sett denne tråden! Nå har jeg lyst på snegler også
Shiramor
[QUOTE=Heidi Ingdal]Her er 3 snegler som bokstavelig talt henger i en tynn tråd. Øverste er en stor grønn snegle og de to nederste er en gul med lilla striper. Det er utrolig hvor lite som skal til for at de klarer og henge seg fast...


Tarzan-snegle

Jeg skulle aldri ha sett denne tråden! Nå har jeg lyst på snegler også
Ja jeg er helt hekta de er bare verdens kuleste dyr. Jeg har fått bestilt meg humlehorn snegle, sebrahumlehornsnegle, tagghornsnegle, tigersnegle og hårsnegle hos dyrebutikken på Orkanger. Så gleder meg til de kommer. Har også fått tak i sebra eplesnegle og røde posthornsnegle. Sebra eplesneglen legger egga under dekk skulle jeg til å skrive og gjorde det å men det var under vann jeg mente. Vil du ha snegler så er det bare å ta kontakt, har i alle mulige farger og fargekombinasjoner men de er litt små ende. Fikk en mail fra en dame i sverige som søkte etter grønne eplesnegler og de hadde bare ledd av henne og sagt at hun måtte frem med maleskrin og pensel, men i Norge på Orkanger finns det grønne snegler.....
De grønne eplesneglene er jo ikke en uvanlig farge. De selges jo også på snailshop under navnet Jade. men det var jo det samme som at jeg var i en dyrebutikk som hadde eplesnegler til salgs (for 50kr stykket!!). Eieren av butikken hade aldri engang hørt om annet enn gule eplesnegler.... Så han var veldig villig til å kjøpe andre farger av meg når de blir store nok. Men er usikker... Karet var ikke akkurat supert og han hadde aldri fått en eneste eggklase på dem. Så vet ikke om jeg vil sette mine små dit.

Her er noen bilder av et par av mine snegler.
Her er et nytt bilde av min grønne med lilla striper. Det ble bedre å ta de under vann.
En sebrasnegle som utforsker en lavastein sammen med noen småtroll.
En sandsnegle som har funnet seg en fin plass hvor den har full oversikt over alt og alle i akvariet. Ikke så mye sand der oppe men litt javamose.
Det var ikke så ille som jeg tenkte meg, med neon grønt og lilla
Galemor
Det var ikke så ille som jeg tenkte meg, med neon grønt og lilla :D
Grønnfargen kan være litt lysere også alt ettersom hvem som har krysset med hvem og lillafargen er også mer synbar innerst der grønnfargen ikke er så "grønn". jeg syns de er fine alle sammen jeg vettu, selv om de hadde vært neongrønn.
Her kommer flere sneglebilder fra meg.
Det første er faktisk et bilde av en toppluesnegle som sitter på glasset. Den er vel ca 3 mm lang.
Det andre er en rød posthornsnegle som jeg tror er ganske trøtt for det ser ut som den gjesper.
Tredje bildet er en stor ca 3cm lang sandsnegle som er ute på kveldstur sammen med noen småe eplesnegler i forskjellige farger.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeanette Abelle
Reklame for plussmedlemskap