Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 51)

To av mine posthornsnegler så ut som de parret seg i dag. Laget en liten timelapse:
http://www.youtube.com/watch?v=4eQ4cjR26SQ
Ja dette er paring. Det er ganske fargerikt når to av forskjellige farger parer seg for de har noen fantastiske farger de får frem under paring.- Skal prøve å ta bilder av det engang.
Flott flere bilder ønskes ...
1. Her er to posthorn som parer seg.
2. Her er de to siste pagodula sneglene mine. Hadde håpet det var en av hvert kjønn men har ikke sett tegn til forøkelse enda. Men det er da håp.
3. En mørk brun posthorn. Jeg får ikke nok av de sneglene, de er så flotte og i så mange forskjellige fargenyanser. De er absolutt en av de flotteste sneglene som finns.
De er jo nydelige ! Fikk skikkelig lyst på posthorn snegler nå!!! . Så flotte farger de har
jeg var innom dyrebutikken i dag... og spurte pent om jeg ikke kunne fått med hjem noen av disse, de gikk i et kar, og de ville iallefall ikke ha betalt for dem. pestsnegler kalte de dem.. usikker hva arten heter, men jeg syntes de er vannvittig søte og vakkre!

Ser nesten ut som en liten kanin, med de "øynene og ørene" der
LeneA
jeg var innom dyrebutikken i dag... og spurte pent om jeg ikke kunne fått med hjem noen av disse, de gikk i et kar, og de ville iallefall ikke ha betalt for dem. pestsnegler kalte de dem.. usikker hva arten heter, men jeg syntes de er vannvittig søte og vakkre! Ser nesten ut som en liten kanin, med de "øynene og ørene" der :)

Å ja jeg er også på jakt etter disse. De er bare nydelige. Si ifra hvis du får flere av dem , da vil jeg gjerne kjøpe noen av deg.
Heidi:Vet du hva arten heter? selvsagt skal du få om det blir flere.. er din feil jeg driver og plukker med meg snegler fra butikken ingen vil ha :P
sessan
De er jo nydelige ! Fikk skikkelig lyst på posthorn snegler nå!!! . Så flotte farger de har :-)

Ja de er helt fabelaktige. Jeg har store fine i alle slags farger nå. Nesten ingen som er lik i fargen av de som går i blandet kar. Man vet aldri hvilke farger som dukker opp. De er konstant i bevegelse og veldig underholdende. De frisker veldig opp karene med sine flotte farger. Jeg tror nesten de er blitt mine favoritter pga alle fargene de kommer i.
LeneA
Heidi:Vet du hva arten heter? selvsagt skal du få om det blir flere.. er din feil jeg driver og plukker med meg snegler fra butikken ingen vil ha :P

Ja det er leveriktesnegler ( lymnea truncatula). Jeg også driver og plukker med meg snegler de ikke vil ha i dyrebutikken. Jeg kaller de bare for perlene mine. De kan fly...eller svømme også og det er så kult å se på. Jeg har masse bilder av der de flyr og tror kanskje det ligger i denne tråden også ...De finns i svart også. Skal se om jeg finner de igjen.
1. Her er det bildet av en svart en.
2. Her letter den og tar av og svømmer oppover.
3. Her snur den i lufta og svømmer ned igjen.
Den er utrolig underholdende for den blir illsint hvis noen kommer i veien for den. Da slenger den skallet rundt og rundt. Det samme gjør den når den skal fly. Starter med snuring og nar den letter så vrir den veldig på kroppen for deretter å strekke seg ut .
litt OT. men de er vel ikke noe farlige eller smittebærere tross navnet sitt sant? :P Utrolig søte iallefall også var det litt størrelse på dem også, skal få tatt flere bilder av mine.
LeneA
litt OT. men de er vel ikke noe farlige eller smittebærere tross navnet sitt sant? :P Utrolig søte iallefall :) også var det litt størrelse på dem også, skal få tatt flere bilder av mine.

Ingen fare.
Jeg er ingen god akvariefotograf, men tok noen bilder i dag, og satte sammen denne lille billedserien, hvor en snegle tar snarveien over en annen.

Noen som kan si hva fargen på disse to heter?[External Image]
I dag fikk jeg se hvordan turbosnegler formerer seg, og det skjer ikke sånn som med ferskvannssnegler. Det satt en snegl på glasset, og spydde ut hvit guffe. Ganske interessant i grunnen. Her er noen bilder. Beklager alle algene på glasset.
[External Image]

[External Image]

[External Image]
Hva skjer så med den hvite guffen?
sessan
Jeg er ingen god akvariefotograf, men tok noen bilder i dag, og satte sammen denne lille billedserien, hvor en snegle tar snarveien over en annen. Noen som kan si hva fargen på disse to heter?[IMG]http://akvaforum.no/images/forum/20459_111109232220_1.jpg[/IMG]

Dette tror jeg er lilla flerfargede eplesnegler. Syns jeg så hvitt, brunt og gult i de, og lilla da.
Inaktiv bruker
Heidi Ingdal
[QUOTE=sessan]Jeg er ingen god akvariefotograf, men tok noen bilder i dag, og satte sammen denne lille billedserien, hvor en snegle tar snarveien over en annen. Noen som kan si hva fargen på disse to heter?[IMG]http://akvaforum.no/images/forum/20459_111109232220_1.jpg[/IMG]

Dette tror jeg er lilla flerfargede eplesnegler. Syns jeg så hvitt, brunt og gult i de, og lilla da.

Jeg synes de ligner på lille Speedy som jeg har oppdaget i ett av akvariene min.

[External Image]

(URL)
Jeg tror Speedy er en liten damsnegle. Syns det stemmer med mønstret på skallet og at skallet ser litt avlangt ut.
Inaktiv bruker
Heidi Ingdal
Jeg tror Speedy er en liten damsnegle. Syns det stemmer med mønstret på skallet og at skallet ser litt avlangt ut. :-)

Nei, det ligner ikke, kan hende bildene er litt dårlige, men skallet hans er ikke så avlangt.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap