Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 52)

Inaktiv bruker
Spock
[QUOTE=Heidi Ingdal]Jeg tror Speedy er en liten damsnegle. Syns det stemmer med mønstret på skallet og at skallet ser litt avlangt ut. :-)

Nei, det ligner ikke, kan hende bildene er litt dårlige, men skallet hans er ikke så avlangt.
se han er "stump"
Enig i at Speedy nok ikke er en damsnegl, men en eller annen slags eplesnegl.
Jeg lurer på hvordan man ser forskjell på damsnegler og leveriktesnegl: http://akvaforum.no/forum.cfm?thread_id=64826&sr=1
Damsneglene har lange tynne følehorn og blir ikke så store.
Leveriktene har små firkantede følehorn og et mer langstrakt skall og blir opp til 1,5 cm.
Bildet er av en svart leveriktesnegle.
Enig når jeg så bildet fra denne vinkelen , det er nok en eple. Har du bestilt snegler fra noen eller planter? Vet du hvor du har den fra?
mer leverikt snegle glittre sneglene


[External Image]

[External Image]

[External Image]
De leveriktene var søte !! Så koselige ansiker hehe. (nå tror vel folk jeg er gal )

Hvordan er disse, spiser de planter?

Hvor får man kjøpt de - er de litt uvanlige? Virket så spesielt det jeg leste med at de ble sinna, og kunne fly hihi.
Inaktiv bruker
Heidi Ingdal
Damsneglene har lange tynne følehorn og blir ikke så store. Leveriktene har små firkantede følehorn og et mer langstrakt skall og blir opp til 1,5 cm. Bildet er av en svart leveriktesnegle. Enig når jeg så bildet fra denne vinkelen , det er nok en eple. Har du bestilt snegler fra noen eller planter? Vet du hvor du har den fra?


Jeg aner ikke hvor den er fra, den bare plutselig kom susende over glasset.
Min misstanke styrer mot noe gress jeg kjøpte i dyrebutikken her for en uke siden.
Men det rare er at de har planter i egen dam.
sessan
De leveriktene var søte !! Så koselige ansiker hehe. (nå tror vel folk jeg er gal ) Hvordan er disse, spiser de planter? Hvor får man kjøpt de - er de litt uvanlige? Virket så spesielt det jeg leste med at de ble sinna, og kunne fly hihi.

Ja er ikke disse søte? Ser ut som små katteansikter. Jeg kaller de bare for perlene mine. Mine spiste ikke planter, men spiste alger på plantene. Diss skal visst ikke være så uvanlige. Disse er de sneglene folk kaller for pestsnegler. Men denne er nok ikke helt så vanlig som damsneglene. Kan se noen ganger at disse er til salgs i Tyske nettbutikker.
Mine døde bare ut og det skjønner jeg ikke noe av. Det samme gjør damsnegler også etterhvert. Ja de er helt utrolige å se på når de blir truet osv. Da svinger de rundt på skallet sitt og hvis ikke det hjelper så svinger de så mye at de letter og flyr (svømmer) bort. Da jeg hadde mine var de litt redd større snegler og når de nærmet seg en eple så startet proppellen med en gang. Det var så morsomt å se på. Så jeg bare må ha må ha.
LeneA har du begge fargene, den sølvgrå og svarte? Her er den sølvgrå. De er så flotte.
Da er det leveriktesnegl jeg har Usikker på om jeg har hatt noen vanlige damsnegler, for jeg trodde dette var en liten damsnegl. Skal kikke på bilder av dem nå, så jeg klarer å skille dem neste gang jeg tigger snegler fra dyrebutikken
Sånn så det ut når vi åpna pumpa på det lille juvelkarret. Tror de har kost seg litt oppi der.............
Babbs
Sånn så det ut når vi åpna pumpa på det lille juvelkarret. Tror de har kost seg litt oppi der.............

Oj der var det mange eggklaser oppi..
Her er "lille snuppen" en rosa sulle med gulgrønn kropp, som jeg fant for noen dager siden. Den er knapt 0.5 cm så den er ikke stor. Fikk nesten panikk i dag for har ikke sett den på et par dager nå men plutselig så satt den der. Er den ikke nusselig?
Utrolig søt !! Har så lyst på suller - hadde to med langt svart skall, men tror de var gamle, for en dag var de plutselig borte, og så dukket skallene opp uten snegler inni.

men de virker ikke så smart skapt da, syntes mang en gang synd på de da de slepte seg sakte frem med det llange huset på slep.

er foresten sullene en type sandsnegler? Disse har jo også den typen skall, bare mindre
sessan
Utrolig søt !! :-) Har så lyst på suller - hadde to med langt svart skall, men tror de var gamle, for en dag var de plutselig borte, og så dukket skallene opp uten snegler inni. men de virker ikke så smart skapt da, syntes mang en gang synd på de da de slepte seg sakte frem med det llange huset på slep. er foresten sullene en type sandsnegler? Disse har jo også den typen skall, bare mindre

Ja de er en sandsnegle, men de er ikke så veldig mye under sanda. De pløyer sanda med munnen etter mat og noen ganger graver de seg ned og blir liggende, men ikke sånn som vanlige sandsneler gjør. De liker å ligge i klynger under planter, røtter osv . De er ikke så veldig glade i lys derfor kan de være mer aktive om natta enn om dagen.
Heidi Ingdal
LeneA har du begge fargene, den sølvgrå og svarte? Her er den sølvgrå. De er så flotte.


Var innom dyrebutikken i dag, og da så jeg denne sneglen og tenkte på deg.

Lurte på om jeg skulle ta den med meg, men var redd den skulle ta over hele karet til slutt? Hvordan er den som snegl å ha i et vanlig kar?
Her er tre bilder av en brun posthorn som er ute på flyvetur( svømme) Den startet på bunnen og tok korteste vei opp til rota. Bildene er litt uklare men syns det var kult å se det likevel. Det er første gangen jeg har fått tatt bilde av at posthorn svømmer. Har sett det før men aldri fått tatt bilde av det. Det er utrolig kult å se på.
Tarald

Hvordan går det med Speedy?, har den vokst så det går an å se hva den er?
Her er tre bilder av de få damsneglene mine...de er jo søte som bare rakkern....
Inaktiv bruker
Speedy han vokser han Han vanker med en skivesnegle ;D
Jeg kan ta et bilde av han i morgen (Hvis jeg finner han da).
Han er ikke kjempe mye større, men han er veldig glad i agurk, så jeg skal se om jeg får et bra MACRO bilde av han
Tilfeldig bekjentskap
© HaakonH
Reklame for plussmedlemskap