Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 59)

henne
[QUOTE=Heidi Ingdal]..har du mange av de vil jeg gjerne kjøpe


Du skal få MANGE, helt gratis. Jeg er bare uendelig glad for at andre ønsker noen, så slipper jeg "rydde" på tristemåten. De formerer seg nemlig her hos meg som om de har funnet himmelrike på jord. Sender deg en mail.

Tilbake til tjukkeberta på bildet så er den rimelig spesiell å se på. Om dere ser på hodet er det liksom vingeaktige former der. Ikke en bra beskrivelse kanskje, men skal ta bilde en gang den sitter på glasset så dere ser/skjønner bedre.
Tusen tusen takk. Vet du at disse kan fly? De svømmer men det ser ut som de flyr. Det er helt utrolig å se på.
Linda W
En posthorn av den helt alminnelig kommunefargerde sorten, men så stor! Den "lille" foran er vanlig størrelse i de andre karene :o) [IMG]https://lh6.googleusercontent.com/-FbEcP8acRRs/TwYK_GRP5GI/AAAAAAAABZ4/1qOEliterqQ/s500/Posthorn%2525201.jpg[/IMG]

De brune er jo utrolig flotte da. De er veldig undervurdert syns jeg. De brune finns i mange forskjellige brunfarger og er så flotte. De er som smykker i karet når de er rundt 2 cm . Posthorn er absolutt en av mine favoritter.
Disse er nok minst 2 cm Heidi, og jeg er helt enig, de suser avgårde og stuller med sitt, den mørke fargen gjør at de skinner og virkelig viser fram den flotte snurren. Det rare er at de går i bløtt vann, har noen røde i levendeføderkaret med mineralstein og høy GH, de er ikke på langt nær så flotte som disse. Sissimor har observert det samme hos seg. Rart!
Linda W
Disse er nok minst 2 cm Heidi, og jeg er helt enig, de suser avgårde og stuller med sitt, den mørke fargen gjør at de skinner og virkelig viser fram den flotte snurren. Det rare er at de går i bløtt vann, har noen røde i levendeføderkaret med mineralstein og høy GH, de er ikke på langt nær så flotte som disse. Sissimor har observert det samme hos seg. Rart!

Ja det hørtes merkelig ut. Hva er PH i de karene du har da? Kanskje de brune er sterkere enn de andre fargene? Er det bare brune du har i karet med bløtt vann?
Det er rart med de brune for du kan se mange forskjellige farger i de brune skallene. Man skan skimte lilla, rødt, grønt osv. Nesten som metallikk farge i det brune....
1. Her er en Pagodula snegle , den eneste jeg har igjen også sammen med noen posthorn.
2. Denne lilla eplen er diger...ca 6 - 7 cm . Dette er en hanne som desperat venter på en dame. har en slik stor en til og den blir angrepet av den andre ...i mangel på dame...stakkars....
3. Denne hvite eplen er så hvit at den blender...
Jeg har posthorn i "alle" farger gående i et kar med ph 6,3 (tilpasset lakrisguramier), og disse yngler som bare det, og er perfekte i skallet. I endlers-karet med mineralstein derimot, der ph er 7,2 og gh 8, der forvitrer sneglene og dør...
Sissimor
Jeg har posthorn i "alle" farger gående i et kar med ph 6,3 (tilpasset lakrisguramier), og disse yngler som bare det, og er perfekte i skallet. I endlers-karet med mineralstein derimot, der ph er 7,2 og gh 8, der forvitrer sneglene og dør...

Helt utrolig. Men det beviser at de er veldig tilpassningsdyktige og det er jo strålende. Da kan jo andre med bløtt vann få muligheten tilå ha snegler også. Hva er GH i det karet du har lav PH?
GH 4 her også, pH litt høyere enn hos Sissimor...
Linda W
GH 4 her også, pH litt høyere enn hos Sissimor...

Får håpe de jolder seg og ikke plutselig begynner og skrante. Dette er veldig interessant.
Nå har ikke jeg sånn kjempelang erfaring, men hos meg er det de brune posthornsneglene som tåler mest. De har gått i et stort kar her hos meg i en lang periode med ph 7,5 og gh 4. Her kunne man se ganske kjapt på eplesneglene at det var feile verdier, mens posthornene klarte seg bedre.

Så langt ser det også ut for at de posthornsneglene som er født i karet klarer seg enda bedre enn sine foreldre igjen.

I det lille karet mitt var det stikk motsatt. Bedre snegleverdier, og eplene fikk kjempefint skall! mens posthornene kunne man kjapt se på skallet at noe var galt. Da var det ph som hadde sunket.
Inaktiv bruker
Sniff sniff. Garry vil ut i det fri ;P
Spock
Sniff sniff. Garry vil ut i det fri ;P

He he en liten luring det der....pass opp for de kan stikke av...
Inaktiv bruker
Han kommer ikke i mellom sprekkene ;P Han løftet det litt, men han klarte ikke mer så han krøp ned igjen. ;P
Her er det stadig kjempeeplebebiser som prøver seg over kanten og det hender vi hører de faller i gulvet....
1. Lille frø er oppe og prøver seg på maten
2. Big lady oppe for å spise restene
3. En glitrende posthornbaby
Plaza
1. Lille frø er oppe og prøver seg på maten 2. Big lady oppe for å spise restene 3. En glitrende posthornbaby

ÅÅÅ så fine se er...
De brune posthornene er helt vakre. Min ene har lurt seg inn til venstre på bilde 1. Bilde 2 (er uklart men) viser "vingene" jeg nevnte på hodet til tjukkeberta (pestsnegle), mens bilde 3 viser den ved siden av en normalt stor likesinnet. Lurer på hvor stor og gammel tjukkeberta kan bli. Tiden vil vise...

Det er sant som du sier Heidi, noen av dem flyr.
henne
De brune posthornene er helt vakre. Min ene har lurt seg inn til venstre på bilde 1. Bilde 2 (er uklart men) viser "vingene" jeg nevnte på hodet til tjukkeberta (pestsnegle), mens bilde 3 viser den ved siden av en normalt stor likesinnet. Lurer på hvor stor og gammel tjukkeberta kan bli. Tiden vil vise... Det er sant som du sier Heidi, noen av dem flyr. :)

Flotte å se på er de også. De kan vist bli opp til 1,5 - 2 cm store tjukkebertaene dine. Jeg kaller de perlene mine.
Har du sett de bli skikkelig sinte. da kaster de skallet frem og tilbake i en vill fart og da er det noen ganger de letter og flyr hvis de ikke kommer unna på annet vis.
Heidi Ingdal
[QUOTE=henne]De brune posthornene er helt vakre. Min ene har lurt seg inn til venstre på bilde 1. Bilde 2 (er uklart men) viser "vingene" jeg nevnte på hodet til tjukkeberta (pestsnegle), mens bilde 3 viser den ved siden av en normalt stor likesinnet. Lurer på hvor stor og gammel tjukkeberta kan bli. Tiden vil vise... Det er sant som du sier Heidi, noen av dem flyr. :)

Flotte å se på er de også. De kan vist bli opp til 1,5 - 2 cm store tjukkebertaene dine. Jeg kaller de perlene mine.
Har du sett de bli skikkelig sinte. da kaster de skallet frem og tilbake i en vill fart og da er det noen ganger de letter og flyr hvis de ikke kommer unna på annet vis.

Haha, så utrolig morsomme og interessante de er! Og de ser virkelig ut som perler... De glitrer jo!
Heidi Ingdal
Har du sett de bli skikkelig sinte. da kaster de skallet frem og tilbake i en vill fart og da er det noen ganger de letter og flyr hvis de ikke kommer unna på annet vis. :-)


Det er sant når du sier det, perler kan vri seg løs i det de utviser tydelig irritasjon (i mine øynes målestokk). Når vi er inne på personlighet og forskjeller i den har jeg lagt merke til at posthornbarna mine er tydelig glad i å bruke sullene og andre voksne som gratis transportmiddel. De klatrer gjerne oppå skallet og blir sittende på en tur.

Suller må være noe av det vakreste på jord, har du/dere ikke flere bilder av de?
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap