Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 6)

Her er flere bilder av toppluesneglen Dette er bilder som er tatt ovenifra og fra siden.
Heidi Ingdal
Her er flere bilder av toppluesneglen Dette er bilder som er tatt ovenifra og fra siden.


Æsj, jeg liker ikke de der.. De er så stygge også. Haha :P
ja disse er ikke jeg helt på trynet etter heller. Ville bare se hvordan de ble og der er de bare 3mm lang, kan bli 5 mm store.
Endelig hårsnegle og diverse andre. Lite hår enda men stikker ut noen pigger ser jeg.
Andre er en gedigen sandsnegle Brotia sp. borneo.
tredje er en humlehorn snegle.
Den sandsneglen var lekker i fargen synes jeg
Her vet dere sikkert hvorfor sneglen min har et hvit hull i skallet sitt, er det farlig?? Ser ut som den har blitt stukket av nål bak på snurren. Får desverre ikke tatt bilde heller, nå ser det ut som den sover, henger samme sted på glasset som da jeg dro på jobb på morran idag.
Jeg har også en sebra snegle med hull i snurren. Den har hatt det lenge og hvorfor vet jeg ikke. Ser ikke ut som den gjør seg noe av det ihvertfall.
Jeg har stusset over at det er en plante i karet som ser oppspist ut i bladene og har spekulert litt på hvem som er synderen. Og den fant jeg en kveld etter at lyset var slukket.
Øverste bildet er den rosa snegla mi fremme for å se om kysten er klar, ingen fiender i sikte.
Andre bildet så setter ho seg godt til rette og gomler i seg friske grønne blad. Hun sitter ordentlig på rompa og koser seg på tredje bildet også, en skikkelig luring.
Her oppdager den rosa snegla at ho er oppdaget og snegler seg avgårde for å gjemme seg.
Den blåe snegla var også ute på et eller annet tokt. Den skulle absolutt presse seg igjennom en plante med stive stilker og ikke så lett å komme igjennom, så her skal det ikke gås noen ekstra unødvendige omveier nei. Bildene er ikke av beste kvalitet men syns de er morsomme å se på selv ihvertfall......
Her kommer en ny sneglehistorie.
Det var en gang en liten sandsneglefamilie som skulle ut på tur for å besøke en slektning. Denne utflytta sandsneglen som familien skulle besøke hadde av alle ting flyttet opp i toppen av en bregne hvor han hadde adoptert en bitte liten eplesnegle for den hadde kommet bort fra sine flere hundre søsken. Sandsneglesjefen hadde bestemt at siden det er første gang de er på besøk så måtte de ha med en gave. Så de stoppet på veien og fikk kjøpt en liten koselig andemat som de gav til sin fjerne slektning......
Det har flyttet inn 2 store fine sandsnegler i karet vårt og hvis dere legger merke til den store hvite eplesneglen i bakgrunnen, så ser dere at den ble så imponert over innflytterne at den stilte seg på hodet for å imponere dem mens de sneglet seg forbi. Jeg skal love dere at den sto sånn leeengeee......
Sneglefrik :)
Hei! Eg har ein gul eplesnegl for tida (har bestillt fleire , og etter å ha sett på bildene her ser eg at den er litt av ein frik, fargewise Den er som sagt gul, men i siste snurren er den blå! Og så er den grønn i svingene, men det trur eg rett og slett er alger... Og ja, skallet dens er ikkje veldig fin, men eg har ikkje så høg GH i vatnet, så kan nok ver den har litt kalsiummangel... men det skal opp når resten av gjengen kjem!
første bildet : her er det 2 stykker som har lyst til å ut på oppdagelsesferd. Prøvde iherdig å komme seg opp på glasskanten inni karet. Kanskje er det egglegging på gang...
andre bildet: Grønne sneglen som fullstendig overkjører hårsneglen. Her skal det ikke gåes noen omveier nei...
Tredje bildet: Her sitter en gul snegle med rosa striper og ser ut som hun har solgt smør og ikke fått betaling....
Dette kan vel ikke kalles en snegle, men det var ingen skjellbildetråd
Her er noen bilder av sneglesuppa mi for tiden. Den nederste er en grønn med lilla/rosa striper.
Her er bilde av sneglen min som har pyntet seg
Denne dagen var vist den store ryggvaskedagen til to av sneglene. De vrenger nesten hele kroppen rundt og spiser alger av skallet sitt. Man kan se langt inni snegla, blant annet pusteorganet deres. Det er den lille hvite tappen inni skallet. Prøvde å se kjønnet men fikk det ikke til trolig pga at de ikke er kjønnsmodne enda.
--Noe så vannvitti fine skapninger da:O)
-- Helt hekta fraogmed i dag hehe...
Ja det tok ikke lang tid før jeg ble hekta. Legger ved to bilder av en blå og rosa som kommer til deg om noen dager. Det nederste er en ny fargevariant som kommer. Denne sneglen er rundt 0,4 cm så den er bitteliten. Sneglen er tofarget lilla og lys rosa. Den er helt skjønn syns jeg. Kan ikke se meg mette på de små krypa....
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap