Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 7)

Heidi Ingdal
Her er noen bilder av sneglesuppa mi for tiden. Den nederste er en grønn med lilla/rosa striper.


-noe så nyyydelig!!
Så arti me kommentaran t bildan å da...
masse flotte bilda fra deg... morsomt:O)
karianne
--Noe så vannvitti fine skapninger da:O) -- Helt hekta fraogmed i dag hehe...

Jeg er også enig. Denne tråden har vikelig fått meg helt hekta på snegler, noe som selvfølgelig har resultert i at det stadig havner nye fargevarianter og typer i mine akvarier også Den nederste sneglen var virkelig fiin
[External Image]

Samtalen mellom dem går som følger:
- Hvordan går det, da?
- Sakte.
Jeg syns også sand sneglene også er veldig fine når man ser nøye på dem. Det er så moro når jeg mater alle kara mine så ser jeg ikke så veldig mange oppå sanda men etter matinga så plopper de bare opp overalt og de er ganske kjappe til å komme seg fram hvis de øyner mat i det fjerne. Klatrer høyt opp i plantene gjør de også. Festlige de også. Faktisk mange forskjellige farger på de også.
Snegler vet oxo hvordan de skal ha det gøy, bare se her. Posthorn sneglen min kjører karusell med et blad som har løsnet og nå flyter rundt i strømmen fra pumpa
He he det var morsomt å se de bildene. Det er det som gjør meg så fasinert av disse skapningnene at de gjør så mye rart. De kan være så elegante og fine som bare det for i neste sekund være så klomsete og rare å se på. Krangler gjør de også spesielt om damene. Det har jeg sett flere ganger og det skulle absolutt vært på film men har ikke utstyr. Så har vi de bittesmå beibiene som liker å kravle opp på de store å få seg en skikkelig sightseeing rundt i det store karet. Det nederste bildet er en liten en som absolutt har tatt en litt farlig variant. Men det gikk bra og den har gjort det flere ganger også og det er jo litt utrulig da. Men moro å titte på dem det er det absolutt. Dess flere de er jo flere påfunn.
De bildene av sandsnegler får meg nesten til å slutte å hate dem, og det er godt gjort. Særlig er det første bildet nydelig!

Bildene av eplisene er ikke akkurat dårlige heller. Jeg elsker epliser - de er bare nydelige!
Heidi Ingdal
Ja det tok ikke lang tid før jeg ble hekta. Legger ved to bilder av en blå og rosa som kommer til deg om noen dager. Det nederste er en ny fargevariant som kommer. Denne sneglen er rundt 0,4 cm så den er bitteliten. Sneglen er tofarget lilla og lys rosa. Den er helt skjønn syns jeg. Kan ikke se meg mette på de små krypa....

---Noe så vakkert :O)
-Gleder meg så jeg er helt tussete...hihi
Her er det vel ikke så mye å si, bildet sier det meste. Tror jeg kommer til å ha masse rosa snegler etterhvert. he He...
Her på de to første bildene så har to sandsnegler fått selskap av to posthorn snegler. De trives veldig godt ilag. Siste bildet er en grønn eplesnegle med striper som har blitt okkupert av en antenne snegle. Det er såvidt de ikke velter overende.
Snegler
Bilde av mine snegler På det ene blei den tatt på fersken midt i matfatet som dere ser
Heidi Ingdal
Det har flyttet inn 2 store fine sandsnegler i karet vårt og hvis dere legger merke til den store hvite eplesneglen i bakgrunnen, så ser dere at den ble så imponert over innflytterne at den stilte seg på hodet for å imponere dem mens de sneglet seg forbi. Jeg skal love dere at den sto sånn leeengeee......


Men --- -er sandsneglene så store å fine og ..??
hihi... da må jeg til å få sandbunn i balja )
Veldig vakre!
karianne
[QUOTE=Heidi Ingdal]Det har flyttet inn 2 store fine sandsnegler i karet vårt og hvis dere legger merke til den store hvite eplesneglen i bakgrunnen, så ser dere at den ble så imponert over innflytterne at den stilte seg på hodet for å imponere dem mens de sneglet seg forbi. Jeg skal love dere at den sto sånn leeengeee......


Men --- -er sandsneglene så store å fine og ..??
hihi... da må jeg til å få sandbunn i balja )
Veldig vakre!
Disse kalles vel for montana tårnsnegle og blir mye større enn vanlige sandsnegler. De ligger oppå sanda på dagtid og sover så jeg tror de er mer nattaktiv. Jeg syns alle sandsneglene er fine. Utrolig flotte mønster og farger på de også.
Noen av mine eplesnegler
legger meg til med noen bilder av eplesneglene mine
og bildet i midten ferska jeg snegla å legge en ny eggklase
[External Image]

Du ser det ikke så godt, men det sitter tre snegler på rad og koser seg i den sterke strømmen. Sitter en nr fire utenfor bildet. Jeg har veldig sterk strøm som er litt høyere enn vannstanden (har ca halvfullt med vann), og derfor kommer det litt opp på glasset. Syns det er fasinerende at di liker å sitte der i den sterke strømmen=) di koser seg skikkelig der=) Er det noen andre som har erfaring med det?=)
:O)
Ja .. faktisk ... :O)
Mine eplesnegler sitter også der å koser seg.(ser det ut til)
Men jeg har begynt å tvile litt på vannkvaliteten i karret mitt og har så målt .. og finner ut at testene ligger sånn i overkant ..ikke faretruende, men dog.
Er ikke sikker på om kansje det har noe å si på oppførselen til de?
Tok No2 og ph test nettopp. Di var helt fine=) litt høg ph, men ikke som skal vere til plage for sneglene. Det var under øverste verdien for anbefalt ph=)
Snegler i strømmen ;)
---Ok, men da satser vi på at det er fordi dem liker det )
Mine vokser raskt i allefall...
Kanskje de sitter og slurper i seg protein-hinnen som flyter på vannet?
Hadde en pleco som gjorde det...
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap