Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 9)

Heidi Ingdal
Her er også en grønn eplesnegle. Hva slags c-moment den prøver seg på er ikke godt å si. Ser ut som den prøver å legge seg helt uten å lykkes. Den er ihvertfall komisk og den sea som ligger og ser på ser ikke ut til å skjønne noen ting.




Som sagt, di er bare helt skjønne ;- =)
Mine lilla snegler koser seg Utrolig nok har de lilla aldri parret med den gule...
Hos meg har de gule fått gått i fred lenge men nå er det slutt på det. De hadde en favoritt hunne alle hannene en stund og det var en stor grønn en men nå er de på alle som kommer i nærheten av dem. De prøver seg t.o.m på hverandre har jeg sett. Det kan være at din gule er av samme kjønn? Eller ikke kjønnsmoden enda?
Må ta med to av mine hvite. Må passe på og beite litt samtidig man er ute på tur....
Favorittråden
Dette er favorittråden min for tida. Jeg trodde ikke at snegler kunne være så gøy. Det er jo ikke akkurat så mye action-- eller kanskje det er nettopp det det er? Gleder meg til å kikke i postkassa i morgen, kanskje det ligger en pakke der?
Da er vi to
evoT
Dette er favorittråden min for tida. Jeg trodde ikke at snegler kunne være så gøy. Det er jo ikke akkurat så mye action-- eller kanskje det er nettopp det det er? Gleder meg til å kikke i postkassa i morgen, kanskje det ligger en pakke der?



Da er vi MINST 2 som gleder oss, evoT. Har nen få-ca 10 fra før og det er en fornøyelse å se di fyker som "raketter" over front ruta i karet. Trodde ikke di var så "kjappe" men skal si det går unna. En nytelse for øye og en skikkelig avslappene gest å se.
Har en litt spesiell eplesnegle som er veldig spiss. Den var ute og gikk tur i går kveld. Den passerte en sandsnegle og den så sitt snitt til å hoppe på og få gratis skyss. Den kom seg på ryggen og syns utsikten var vel og bra men nå hadde den lyst på litt action. Den braska og brøt med eplesnegla til sandsnegla til slutt fikk den på rygg. Der står den på ryggen på eplesnegla og roper stolt "HA HA, JEG VANT "
Takk heidi
I dag ankom sneglene fra deg og jeg er kjempe fornøyd. Di er nusselige, skønne og bare helt guddommelige. Er så fornøy at det ikke kan sier med ord. Herlige farger er det også. Atter en gang tusen takk

Mvh
loffa
I dag ankom sneglene fra deg og jeg er kjempe fornøyd. Di er nusselige, skønne og bare helt guddommelige. Er så fornøy at det ikke kan sier med ord. Herlige farger er det også. Atter en gang tusen takk Mvh

Tusen millioner takk for at du er fornøyd. jeg er bare så glad for at de er kommet trygt frem. Mvh Heidi
Jeg holdt på å knuse den ene marisa sneglen min i dag. jeg holdt på å flyttet noen snegler som var bestilt og lokket sto da åpent. Da jeg skulle lukke igjen så jeg ikke at den hadde klatret opp på glasskanten inne i karet. Så jeg hørte bare at det knasa skikkelig og ble helt nummen med det samme. Den falt nedi vannet og ble liggende helt urørlig lenge så jeg tenkte at nå har jeg kverkan. Men neida den lever godt med skikkelig brist i skallet. Den har til og med lekt i kveld. Jeg fikk hjertet i halsen da jeg så at en stor gul eplesnegle kom bakfra og regelrett gikk rett over snegla. Det gikk heldigvis bra og jeg håper at skallet reparerer seg og blir sterkt og godt igjen.
Skickar lite bilder från mina snäckor.Dom flesta äppelsnäckor från Heidi(tack) en bild på hornsnäcka och en canaliculata.Har lite svårt med kameran att ta närbilder,men ska lära mig! Det är väl för härligt att sitta med näsan framför snäckakvariet! Jag har en stol framför varje nuförtiden.Bara sätta sig och njuta av de små!
och lite till...asolene spixi
Her er en stakkar som bare tuslet rundt og passet sine egne saker, men brått ble han overfalt av en horde steingærne Corydoras. Før han visste ordet av det, hadde de klistret et egg på skallet hans!

Sannsynligvis hadde hans ydmykelse blitt enda større om ikke jeg hadde grepet inn og reddet ham ut og hindret dem i å bedrive slik eggkasting






[External Image]
mona o
Her er en stakkar som bare tuslet rundt og passet sine egne saker, men brått ble han overfalt av en horde steingærne Corydoras. Før han visste ordet av det, hadde de klistret et egg på skallet hans! :-) Sannsynligvis hadde hans ydmykelse blitt enda større om ikke jeg hadde grepet inn og reddet ham ut og hindret dem i å bedrive slik eggkasting:) [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/11069_080522144037_1.jpg[/IMG]


Haha!! Vilka fulingar! Jättebra bild!
Her er to av mine asolene spixi dvs sebra eplesnegler. De er de lateste sneglene jeg noen gang har sett. De er mest nattaktiv og ligger nedgravd eller bare rett ut oppå sanden hele dagen. De vinner ikke akkurat på hastighet disse nydelige skapningene. Eplesneglene er noen ræsere i forhold til dem.
Jeg er veldig fasinert av sandsnegler også. Syns de er så fine og moro og se på. Må ha med et bilde av en stor sandsnegle også.
Et lite utvalg eplesneglebilder fra pc'en.

Det første er gammelt, viser en av de aller første eplesneglene jeg hadde. Da visste jeg bare om at det fantes gule. Når jeg fikk høre om rosa og lilla, ga jeg bort alle de gule og samlet på lilla, rosa og hvite i stedet.

De to nederste bildene viser noen av dem. Klyngen med småsnegler viser bare en brøkdel av den haugen med hundrevis av småsnegler jeg hadde samlet i et eplesnegle-kar. De la så mye egg at jeg trodde jeg skulle spy. Til slutt kvittet jeg meg med alle sammen. Nå har jeg bare 4-5 slitne og skallporøse stakkarer igjen i en 19 liter.


SLUUUURP!
[External Image]


Klynge med eplis-bebiser.
[External Image]

En stor lilla og en liten rosa tar en middagslur sammen.
[External Image]


Posthorn
Får väl vara med dom oxo då=))
rosa posthorn
blå posthorn
prickig i rosa/blå.brukar bli helt blå till slut.
Snäckor
Att alla äppelsnäckor tycker om att sitta i utblåset eller mitt i syreströmmen är ganska lustigt.Antennerna fladdrar all världens väg på dom.Det är kanske ett sätt att skölja skalet rent!
Canaliculata i utblåset,sköööönt!
Vit med gula ränder
making babies!!
Läs detta!!!
Det gick inte lägga in länken,men sök på "moms canaliculata" och läs en underbar historia om snäckan Barney! Tårarna rinner.......
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap