Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 97)

Inaktiv bruker
Må bare legge ut et bilde av Barbie og Garry, De er blidt større i det siste... :P
Fatso ble bare en smågutt i forhold...

1 og 2 Barbie
3 Garry
Må bare legge inn et bilde av en av mine landsnegler som var overbevist om at salaten som lå nede i vannet var den beste:
[External Image]
Søtt møte mellom land og vann
[External Image]
Landsneglen er en Achatina iredalei, ikke voksen.
Så nydelig de er de landsneglene dine. Ønsker flere bilder av de. Hvor mange sorter av de har du?
Her er noen bilder fra meg igjen.
1. Her er mine nye Turbosnegler.
2. Her er babyturbo som ble født dagen etter at jeg fikk tak i de.
3. Den lille turboen som er 1 cm i diameter som nyfødt...det er ikke noen liten baby...Det ser ut som Turboene trives i 350 litern. Håper på flere små Turboer.
1. Her er Dolly den største sjøharen min...den er så søt....
2. Her går Dolly rett over Strombusen min. Man ser såvidt øynene på snegla stikker frem. De er så rare med de øynene.
3. Sjekke det øyet der. Det nytter ikke å bli usynlig i karet her. De er helt utrolig morsomme de strombus sneglene. De har en kjempelang snabel som de strekker ut og spiser med. De kommer seg frem overalt og faller de og blir liggende på ryggen så kommer de seg opp uten hjelp. De er så kule
Disse er veldig fine. De er hvite og svarte og kroppen er også hvit og svart. De spiser alt av skitt og lort i karet. Vet ikke om de kan ta andre ting i karet for har ikke funnet noe info om disse noen steder. Det er muligens en Cerithe snegle alle sammen. De blir bare flere og flere. Men aner ikke om de er trygge å ha. Så det vil vise seg. De er i alle fall flotte å se på og nå er de blitt enda større enn de på bildet. De er overalt i karet og spiser, som jeg har sett, bare alger. Har også enda flere sorter i andre farger men de er ikke så store at jeg har fått tatt bilder av de enda.
har du kommet hjem heidi.
Larsern
har du kommet hjem heidi.

Hei Lars. Ja jeg er hjemme på perm i helga. Skal innover igjen i morgen kveld. Skal være der til 4 juli i første omgang så får vi se hvor fort jeg får operasjon.
Jeg grublet litt på turbosneglene dine (de ser da ikke ut som mine!), før jeg oppdaget suller i bakgrunnen. Finnes det turbosnegler for ferskvann? Jeg begynner visst å bli litt vel saltvannsfrik...

Og når jeg ser strombusen, må jeg si som jeg bruker: hvorfor lete etter aliens i verdensrommet?
ok,æ har ikke tia imorra,men når kjæm du heim neste gang da,kanskje helge kan ta imot snegler da,har alt for mye nå,epler med litt størrelse,har tåke vann,regnet idag ca 40+ klaser i den store størrelsen du fikk sist.
så litt panikk og få fjernet en del sånn,har vel ett par hundre i det store også.
Larsern
ok,æ har ikke tia imorra,men når kjæm du heim neste gang da,kanskje helge kan ta imot snegler da,har alt for mye nå,epler med litt størrelse,har tåke vann,regnet idag ca 40+ klaser i den store størrelsen du fikk sist. så litt panikk og få fjernet en del sånn,har vel ett par hundre i det store også.

Jeg kommer hjem til helgen igjen. Men bare lever snegler og snegleklaser til helge. Du må ikke klekke alle de klasene i karet denne gangen. Da blir det full kræsj igjen.
Jeg trenger både klaser og snegler så bare kom igjen.
Inger Anne
Jeg grublet litt på turbosneglene dine (de ser da ikke ut som mine!), før jeg oppdaget suller i bakgrunnen. Finnes det turbosnegler for ferskvann? Jeg begynner visst å bli litt vel saltvannsfrik... ;-) Og når jeg ser strombusen, må jeg si som jeg bruker: hvorfor lete etter aliens i verdensrommet?

Ja disse er for ferskvann. De fikk en stor baby gare en dag etter at jeg fikk de.
Strombusene er de festligste sneglene jeg har. Utrolig kule. Håper de får unger.
Fant en ny babyturbo i dag. Nå har jeg to babyturboer. Håper de klarer seg. Har ikke fått de til før men prøver igjen. Den første babyen min har vokst mye, ser skille på skallet. Så håper de trives godt i storkaret. Stolt....
Her er Speedy 2. Den ligner veldig på Speedy 1 som han så ut før , hårete og nusselig. Funderte lenge på hva dette kunne være. Den lever i miott saltvannskar og oppdaget denne lille tassen på en stein. Den har rød kropp og skallet er litt konkylieaktig med en pigg på enden. Den heter Reedfooted Conch, Thorn Latirus. Den er så søt og helt safe å ha i karet.
I går fant jeg en ny snegle og den var rund og hadde nesten et stjernemønster i skallet. Den var grønn med noen lyse flekker som så ut til å være i et slags mønster. Den er liten enda og var lengst inne i karet så det var vanskelig å se den ordentlig. Den gikk på de grønne trealgene som jeg kaller de. Så forhåpentlig er den en algeeter.
Fant en rar en til og den så ut som en sylinder men bakenden var spiss. Så det blir spennende å se hva det blir av de.
Tar du imot store epler også,
Det er gleden med levende stein: haikerne. Steinene jeg i sin tid kjøpte hadde ikke så veldig mye ekstra liv. Kun en eneste snegl dukket opp etterpå, utenom børstemarkene og småtteri som alltid blir med.
Larsern
Tar du imot store epler også,

Ja tar i mot alt du vil bli kvitt.
Inger Anne
Det er gleden med levende stein: haikerne. Steinene jeg i sin tid kjøpte hadde ikke så veldig mye ekstra liv. Kun en eneste snegl dukket opp etterpå, utenom børstemarkene og småtteri som alltid blir med.

Jeg må si jeg har fått litt for mye av det gode. De ormene kunne jeg vært foruten. Har fanget en blålilla en også. Vet jeg har en til som er blålilla.
Men masse flotte sneglesorter har jeg fått da og alle er så langt gode å ha i karet. Fant en liten Collistina i går og den var søt den.
Jeg hadde ut alt av utstyr i karet i dag for jeg måtte sjekke om skummeren funket. Det gjorde den ikke.
Fant ut at jeg har to pumper som hver pumper 750 l/t og ikke en på 1200 l/t som det sto på pakken.
Den ene var koblet til skummeren og den andre filtreringen. Så jeg koblet Maxi jeten på filtreringen som er på 1000 l/t, så har jeg den andre som ekstra sirkulasjon i karet. Det ble mye bedre.
Jeg spylte ut to ormer med luft da jeg tok ut to stener. Det var ikke mye dritt i filtrene så de gjorde jeg ikke stort med. Så i helgen har det blitt 4 ormer. ja da er det vel sikker 10 igjen ...
Ormer har jeg heldigvis (såvidt jeg vet) vært forskånet for. Når jeg ser bilder av sånne superlange som folk har fått fisket ut av den levende steinen, da grøsser jeg - og jeg er ikke spesielt fintfølende når det gjelder sånt.
Noen sneglebilder fra meg igjen.
1.Her er den eldste babyturboen jeg har. Man ser på skillet i skallet hvor mye den har vokst.
2. Denne ble født i helga da jeg var hjemme. De er så utrolig søte vettu. Jeg håper de beholder fargen sin og at jeg får de til å leve opp.
3. Her er en som har fått forstyrret syklusen sin. De kan bli sånn hvis syklusen plutselig blir avbrutt. Snegle med midtskill.
Tilfeldig bekjentskap
© K. S. Cummings
Reklame for plussmedlemskap