Forslag til fisk i 500liter

Har nå kjøpt med en stim med rødmunntetra. Det er flott. Men ser fortsatt ganske tomt ut :P

Fisk
5 stk Ancistrus Ancistrus sp. ´oppdrettvariant´
9 stk Metallpansermalle Corydoras aeneus
2 stk Leopardcorydoras Corydoras julii
7 stk Siamesisk algeeter Crossocheilus siamensis
25 stk Rødmunntetra Hemigrammus bleheri
4 stk Scalare Pterophyllum scalare
2 stk Gullgurami, Blågurami Trichogaster trichopterus


4 Scalarer er vell nokk, dersom det blir noe pardannelse. Og de blir agresive.


Lurte på om noen har noe å annbefale, noe med litt størrelse på, som ikke spiser rødmunntetraene, eller stresser scalarene. Og vises bedre enn en ancistrus. finnes det da? :P


ph 7
gh 3
temp. 26

Karet
Kanskje noen dvergciklider, feks Apistogramma, på bunnen. De er nok små, men fargerike, aktive og ganske synlige i karet, men det holder med et par eller trio (avhengig av art). Må jo få litt plass å bevege seg på coryene også og ancistrusene kan vel også finne på å okkupere litt plass om de starter med familie

Forresten så vil nok de fleste fiskene du allerede har kjøpt vokse seg større i løpet av ganske kort tid og fylle ut litt mer. De fleste fisk fra butikken er jo ungfisk.
Jeg har selv lyst på ett 400l med bare en type stimfisk.
Kanskje du skal satse på flere rødmunntetraer. en stim på 50 stk +++ hadde vel vært tøft
Scalarene, og SAE er vel snart 1år gammel. Så det er litt størelese på dem ja.
Sae er vel 7-8cm. Jeg driver også å prøver meg på sommerfuglciklide, i en 54l. Sammens med otto og glødebåndstetra.

Det er masser av liv på bunden, så tror egentli ikke jeg skal ha mere bunnfisk, pansermallene og ancistrusene svirrer rundt, rødmunntetraene stimer litt lavt dem også. Kansje det blir litt bedre når jeg skal ha flare planter, blir litt nakent i toppen av karet?

Jepp, jeg skal selvfølgelig ha flere rødmunntetraer, men butikken hadde ikke flere


Når jeg en gang får plass skal jeg ha en 400l med bare stimfisk, men er litt usikker på hvilke. skal ha ca. 80-100 stk.

Rødmunn tetra er en favorit eller sitrontetra. Utrolig tøfft med mange hvis de stimer ordentlig

Spørr på nytt jeg Se 1. innlegg


Har i tilleg kjøpt til så jeg har 40 rødmunntetraer
Tilfeldig bekjentskap
© Viggo Gausvik
Reklame for plussmedlemskap