Malawi ciklider

Har får en malawi akvarie. Men saken er at jeg ikke aner hvilke arter det dreier seg om. Legger ut bilder under akvarieprofilen min: http://akvaforum.no/akvarium.cfm?id=7673
Har nummerert bildene så det skal være lettere og komme med tilbakemeldinger. Hvis noen der ute vet hva jeg har, så pliis si ifra.
Flere bilder kommer, tar bare litt tid å laste opp
Jeg er rimelig ny i malawi-verden jeg også, men kjente i hvert fall igjen en av artene du har (har den selv).
Bilde nr. 1 er en golden
Jeg syns fisken på bilde 4 ligner veldig på en rød zebra , men er ikke 100% sikker, siden jeg ikke har den selv.

De andre artene får du sikkert svar på i løpet av kort tid, for det er mange eksperter her inne!

Gratulerer med nytt kar, og ikke minst med malawiene - lover deg mye moro med disse fiskene!

~Siv~
Takker så mye, tror nok det stemte ja.
Legger inn navn etter hvert som jeg får dem
Bilde nr 3 og 5..
.. er en malawimalle, eller Synodontis njassae som er det riktige navnet på den.

Bilde 6 og 7 ser for meg ut som en vanlig Ancistrus..? Det er mange som har det i Malawikar da disse jo er fabelaktige algeetere.

De andre er jeg mer usikker på. Bilde nr 1 er jo L.Golden, men det har du fått svar på alt.

Lykke til med nytt kar! Malawier er artige fisker, og her ser det ut som du i tillegg har fått noen store flotte noen!
3 og 5 er nok en synodontis, men tror ikke det er en njassae.
Bilde 2 er en pseudotropheus crabro.
Beklager, jeg var nok litt kjapp ja.. :S
Eller kan jeg skylde på trøtthet... Det var ikke meningen å virke så skråsikker og villede deg.. Skulle skrive at det ANTAGELIG var en såkalt malawimalle. Men ved nærmere ettersyn (har tatt morgenfriske linser på ) Så ser det nok mer ut som en Synodontis Eupterus. Har en kamerat som har maken. Han fikk også kjøpt den som en såkalt "malawimalle" men meg bekjent er det kun Njassae'n som har det kallenavnet. Burde sjekket det inatt når jeg satt her, for jeg så jo at den liknet på min kompis sin Synodontis, som vi etter litt om og men fant ut var en Synodontis Eupterus.
Hm, kanskje dette ikke var så oppklarende, men håper det har hjulpet deg litt likvel da, ikke bare forvirret deg..?
âr ingen expert på malar men jag tycker oxå den är lik Synodontis eupterus
den lever i Nigers flodsystem och kallas oxå Feather fin(fjäderfens-mal på svenska) den blir ca 15-20cm är en fredlig art .om du är osäker så sätt in frågan om arten på forumet för malar.

Bilde
Tror nok dere har rett angående bilde 3 og 5, er ganske sikker på at det er Synodontis Eupterus, ut i fra bildene i databasen.
Takk for hjelpen
Noen som vet noe om krabaten på bilde nr. 2???
Jeg kan jo selvfølgelig ta feil, men syntes den ligner på Pseudotropheus crabro jeg da.
Kan nok stemme det ja Linka
Utrolig flotte fisker. Hadde noen selv en gang.
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap