Hvilken fisk i et 340liters akvarium?

Inaktiv bruker
Jeg vurderer å skaffe meg et 340liters akvarium, men er ikke sikker på hviken fisk jeg ønsker å ha i akvariumet. Hadde i utgangspungtet ønsket meg discus, men er ikke sikker på om jeg orker alt arbeidet som følger med disse fiskene. Er det noen som har noen gode forslag til hvilken fisk jeg kan ha i akvariet? Og eventuelt hvilken fisk jeg kan ha sammen med discuen dersom jeg skulle velge å gå for denne vakre fisken?

Hilsen Maria
Inaktiv bruker
ingen forslag?
1,5 timer er ikke lenge å vente.

Discus kan ha rolige stimfisk, eller harmløse maller. Gabonreker eller viftereker, kanskje. Gå inn på discus i Fiskebasen, og se hvilken fisk andre har sammen med den.

Istedenfor discus kan du kanskje ha scalare, eller aller helst altum scalare?
Ellers vet jeg mange kule rovfisk jeg ville hatt i et slikt kar. En stim på 50-100 tetra eller rasbora av noe slag (f. eks. rødmunnstetra eller kileflekkrasbora) blir pent.
Inaktiv bruker
Takk for svar
Så inne på fiskebasen at det var noen som hadde scalarer sammen med discusene. Går det bra? Tror jeg har hørt at scalarene kan bli veldig aggresive mot discusene. Hvis disse går bra sammen så kunne jeg jo eventuelt startet med scalarer og tilføre discus i senere tid hvis jeg skulle ønske det.

Jeg har bestemt meg for å ikke fylle opp akvariet før jeg flytter i juni, men jeg klarer ikke å la være å planlegge nå alllerede :p Så jeg har jo da egentlig ganske god tid på meg til å finne ut hvordan jeg vil ha det.

Det eneste jeg er sikker på at jeg skal ha i akvariet er en gibibceps som nå står i 63litern. Tror han har vokst ut av det akvariet til sommeren. Jeg har også lyst på et par golden nugget. Noen som vet om de er vanskelige å få i lek? Fant ikke noe om det inne på fiskebasen.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap