Når vet man at man har foret nok?

Åssen vet en at en har gitt for lite eller for mye for? Er litt usikker.. hvor lang tid skal fiskene bruke på å spise opp maten sånn ca?
Mye av dette avhenger av hvilke fisker du har og om det er fisk på oppforing, dvs. yngel som skal vokse i riktig tempo, da forer en ofte kraftig en periode. En må ha mye hyppigere vannbytte når en forer så kraftig og gjerne en pumpe som er overdimensjonert for å takle den kraftige foringsmengden.

Jeg forer ofte 4-5 ganger for dagen med små mengder i stedet for 1-2 med store mengder.
Hmm
ja, har ti sepratetra tror jeg de heter) og 2 ancistrus og to sånne bartefisker som jeg ikke husker hva heter.. Hadde akvarium før men er så lenge siden så husker ingenting.. Hva er lite og hva er mye egentlig? altså hvis man gir de flakfor hva ville en passe porsjon være?
Jane
ja, har ti sepratetra tror jeg de heter) og 2 ancistrus og to sånne bartefisker som jeg ikke husker hva heter.. Hadde akvarium før men er så lenge siden så husker ingenting.. Hva er lite og hva er mye egentlig? altså hvis man gir de flakfor hva ville en passe porsjon være?

Tenker du på denne: Danio rerio
Du bør vel ikke gi mer flakfor enn at fiskene spiser dette opp ganske kjapt.
Mallene dine bør få feks. Tetra Tabimin tabletter. (Dette foret er optimalt for maller).

Hvor stort akvarie har du og hvilken pumpe har du?
Akvariet mitt er på 110 l, gir mallene malletablettsaker(:
Har en sånn fluval utvendig pumpe, som er beregnet på større akvarer enn mitt tror jeg.. hmm kjøpte det brukt av ei så er ikke helt sikker..
Tilfeldig bekjentskap
© Robin Ulriksen
Reklame for plussmedlemskap