Bilder av syk fisk - Legg inn ditt bilde! (side 6)

Her ser man at den minste L-144 har fått frynsete hale parti. Og titt særlig på høyre finne på scalaren, den har en hvit prikk og det ser ut som finnene mister "huden" imellom fiskebeina...

Hjelp!
Legger inn etpar bilder. Det ene er av halen på en Praktbikir hvor en ryggsvømmermalle har pattet på huden til den ble blek og sår. Behandlet med eSHa 2000 sammens med eSHa optima. Alt var borte iløpet av en uke.

Bilde nr to er av utmagret gullfisk. Hentet denne igår, og den er under behandling nå. Kjører en identisk kur som med bikiren for og være på den sikre siden. Her regner jeg med at kun nok mat vil gjøre susen, selvom fisken nok vil bære preg av sulteperioden en stund da den har "utflytende" pupiller og munnen er deformert, ser ut som et spisst nebb.

[External Image]

[External Image]

ført hvitprikk.. så dette.. hun har fått hvit "pels" på hele kroppen..

[External Image]
Syk discus eller er dette arr etter tidligere sykdom
Overtatt noen discuser og den ene ser ikke bra ut på den ene siden.. behadlet 3 dager nå med esha 2000 og enda 3 dager med esha HEXEMITA samt 2 dager med salt å varme behandling...uten at dette blir merkbart borte...vet ikke om det kommer frem på bildet så bra, men det er store hvite felter på den ene siden av kroppen..noen som har vært bprt i dette før. råd tas i mot med takk..vil gjerne at discusen skal ha det bra

tok til å med å smørte salt på den...hrmp den var ikke helt fornøyd etter det men har kommet seg... og er egentlig frisk å rask , samt spiser


forslag på hva dette kan være tas i mot med takk
deprimerende jupp for mæ virkes det nesten som alle hær inne ikke orke å prøve ut medisiner til fiskene å alvliver dem som løsningen. blir trist æ.
en av mine hunplatyer har sånn knekk rygg hva er egentlig probleme men fisken den spiser mat slik den skal men har hvert en del plaget av paaaringsdilla platyhan kan man si. men nå i går kjøpte jeg en ny hunn platy i håp om at det kunne være trifselen som kann til at fisken svømmer så stivt altså med knekkt rygg
Den knekken er noe levendefødende hunner kan få. Dessidert mest vanlig på guppy, og skyldes gjerne for mye innavl (gir svakere individer). Du bør holde minst 3 hunner per hann, ellers vil han plage livet av damene sine...

(Det er ikke alle sykdommer det fins medisiner mot, så da er det bedre å avlive enn å la fisken lide.)
Inaktiv bruker
Er det hvitprikk jeg skimter på min skjære frode?

[External Image]
Jeg tenkte bare jeg skulle repetere trådstarter's ord om hva denne tråden var ment for, siden det ser ut til å ha blitt helt glemt av flere:

"Det er ikke meningen at det her skal søkes om råd og veiledning om behandling mm, det kan gjøres i andre tråder."
men det kan jo hende den ene hunnplatyen blir bedre hvis jeg kjøper flere hunn platyer skal prøve å ha tilsammen 5 platy hunner da blir d nokk bedre. kan også hende den ene platyhunnen misstrives fordi det er lite gjemmeplasser , skal se om jeg får til å kjøpe ei kokkosnøtt å skjære ut som hjemmeplass. er så trist å avlive dyre siden det virker som det er friskt
Fløyelssyken ( muligens?)
Her er et par angrepne Puntius Denisonii ( Torpedobarber).
LITT vanskelig å ta bilde av betta splendens yngelet mitt som er født 27. jan. Klarer ikke å se hva de har heller, så tips mottas med takk :P Aner ikke om det er hvite prikker e.l de har på kroppen
Her er en av danioene mine som fikk forstoppelse. Totalt 4 fikk forstoppelse, to av dem måtte avlives, mens de to andre er på bedringens veg.

her vises det at bakre del av buken har fått en firkanta form, mens framste delen av buken ble innsunken. De ble slappe og ville ikke spise.
De to som overlevde og er på bedringens veg er enda tynne, men nå spiser de og bæsjer som normalt. De er også mer aktive i gruppa.
Behandlet dem ikke med annet en hyppige vannskift og endrede matvaner.
Legger inn et par bilder av prikksyke. Muligens med noe finneråte på halene . Utbrudd på dolkestikk tetraer og kardinaltetraer, og halene forsvinner.

Bildene er av to av dolkestikkene. Ser værre ut i virkeligheten enn på bildet desverre.

Bildene ligger også i en diskusjonstråd, men legger de her også slik at de kan brukes til sammenligning.
Ser i innlegg 36 ang en ukjent orm som Mona O beskriver. Jeg vet at dette er flere år siden den ble postet men jeg har fått dette på tetraene mine og vil bare informere at jeg har funnet ut at dette visstnok kalles nematol. Det er en parasitt som kommer av at fisken spiser et egg, deretter utvikler denne seg til en orm som lever inne i fisken. Når denne ormen blir synlig for oss så legger den allerede nye egg som andre fisker spiser.

Den kan behandles med Sera med nematol. Skal være det eneste som funker så vidt jeg vet. Jeg holder på med medisinering nå men jeg har prøvd med andre kurer som ikke har tatt knekken på problemet. Men tiden vil vise om dette tar knekken på det.

OBS! virvelløse dyr som snegler og reker tåler IKKE denne medisinen!
Syk eller skadet?
Oppdaget dette idag, så det har oppstått fort. Ingen andre fisker har det samme. Fjell borte på ryggen + höyre fram finne skadet.

[URL=http://s15.photobucket.com/albums/a352/cheteel/?action=view¤t=Silverhaj.mp4]<embed width="600" height="361" type="application/x-shockwave-flash" allowFullscreen="true" allowNetworking="all" wmode="transparent" src="http://static.photobucket.com/player.swf" flashvars="file=http%3A%2F%2Fvid15.photobucket.com%2Falbums%2Fa352%2Fcheteel%2FSilverhaj.mp4">[/URL]
Jeg får ikke videoen til å funke.





Veldig off topic: Ikke The Lord Weird Slough Feg, vel?
Inaktiv bruker
Slough Feg
Jo ;-) Pröv: http://s15.photobucket.com/albums/a352/cheteel/?action=view¤t=Silverhaj.mp4

Funcky musikk. :P
Minna meg om en Laks, så stor var den over ryggen. :O
kampfisken min en times tid før han døde

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Trym Andreassen
Reklame for plussmedlemskap