Bilder av syk fisk - Legg inn ditt bilde! (side 8)

Jeg har en antrisikus med et sår bak den ene finnen, finnen virker også litt krokete. Oppdaget det når jeg skulle bytte vann.

Det er bare en fisk i 30 liters akvarie. Den har vært alene en god stund. Dette oppdaget jeg først nå, men jeg ser den jo veldig sjelden. Den liker å ligge inni rota si.

Er dette noe som kan behandles? eller bør den bare få slippe?
Det virker som den spiser bra, den farter jo litt rundt men ikke så mye. Men det har den i grunn aldri gjort.

Den er vel kanskje snart 2 år ca.


[External Image]
mona o

Hva gjør man i ett slikt tilfelle??
Du må nok spesifisere Du siterer ikke hva du lurer på, og jeg har skrevet flere plasser i tråden gjennom årene (tror jeg, husker ikke helt).
Hva var det du lurte på?
hehe, ser jo nu at alt ble borte... men va de derre ormene/parasitene i de væskefylte blærene jeg tenkte på.
Det har jeg svart på i tråden fra før.
Er komplett ny akvarist. og i 54l akvariet mitt har jeg noen problemfisker. var ikke lett å ta bilde men håper de viser noenlunde problemet.

bilde 1 er av en kampfisk jeg fikk for 3 dager siden.... ser ut som skjellene har løsnet?

bilde 2 er av en guppy som ikke klarer bruke halen... regner med jeg må avlive den, men vil gjerne vite om jeg må behandle karet..

bilde 3 er av en guppy med knekk i kroppen.. har tidligere hatt mange som fikk dette brått. både hunner og hanner. behandlet med bactopur i 3 dager og fikk noenlunde bukt på det. har isolert de som viser symptom nå. kjører kullfilter for øyeblikket.
desverre er dette bildet veldig uklart


Sykdom på boesemani regnbuefisk
Sliter med å finne ut hvilken sykdom jeg har fått på en regnbuefisk. Den oppfører seg tilsynelatende ganske normalt, men det er tydelig at noe har skjedd i munnregionen. Det ser ut til at "leppene" går i oppløsning og at munnen ikke kan lukkes. Har sett igjennom sykdomslisten på forumet her men har ikke klart å bestemme hva det kan være. Det har vært lettere å utelukke ting. Har vært innom tanken at det kan være Chilodonella. Har vurdert munnsopp men den har ikke et belegg, mer at huden har gått i oppløsning. Noen som har en ide om hva det kan være? Legger ved to bilder.
Merkelig skjellstrutting og sår på halen.
Sender inn et forholdsvis uskarpt bilde av denne plattyen.
Har latt den gå isolert, men avlivet den til i dag.
Som konturene på bilde viser har den mye skjellreising ved halen, og det vises et sår, hvor skjellene har falt av.
Vet ikke hva det kan være, men heldigvis har ingen av mine andre fisker fått noen problemer enda. Det er gått en uke etter Plattyen ble oppdaget og isolert.
Fløyelssyken??
Er det noen som kan fortelle meg hva dette er?? Har den fått julig eller er det fløyelssyken? Den oppfører seg normalt. Jeg har startet kur mot hvitprikk og fløyelssyken i tilfelle.....
Er denne metall pansermallen syk? (den til venstre)

Ser nesten ut til at det er "muggflekker" oppe på ryggen på den :-/
Har 2 stk metall pansermaller, 4 stk flekkete pansermaller og en Ancistrus SP oppdrett.
Bare den ene har slike flekker.
Kul på regnbuefisk
Har flere regnbuefisker som jeg har kjøpt for 3 uker siden. Oppdaget nylig en kul på en av dem bak øynene. Har mistanker om at det er "hvitprikk", men kulen er mer grå som fargen på fisken. Noen som har forslag på hva dette kan være? Kanskje vanskelig å vurdere på dette dårlige bildet.
Kristin T- Shiramor

I denne tråden kan du legge inn bilder av fisk med sykdom eller andre plager.
Tanken er å lage en sykdomsbase på AF med tiden, og da må det være mange bilder å velge mellom, og de bør også være av bra kvalitet.
Det er ikke meningen at det her skal søkes om råd og veiledning om behandling mm, det kan gjøres i andre tråder.

Det du kan gjøre er å skrive litt om hva som feiler fiske din (hvis du vet det), hvilken behandling den fikk og hvordan utfallet ble.
Så kan moderatorene til slutt velge i bilder og info til en sykdomsbase til felles nytte for alle.
Lykke til !


---------------------------------------------------------------------------------

Drar frem hovedinnlegget jeg, i denne tråden. Tror kanskje sjansen til å få svar på hva som feiler fiskene er større om man starter en egen tråd på sykdomsforumet. Eller spør i en tråd noen andre har laget som handler om det samme
Vannblemmer på min golfballgullfisk, hva er det?
Min golfballgullfisk har fått to stooore utposninger i skjellaget, ser ut som en vannblemme. Har prøvd flere medisiner men ingen ser ut til å fungere. Noen her som hvet hva d kan være?
Noen tetra
Fant disse neontetraene i min venns akvarium. Den ene ser ut til å nesten mangle munn o haletipp, og den andre har en stor hvit prikk på toppen av munnen. De andre fiskene ser helt friske ut. Vi er bekymret for at det er smittsomt, men vi er ganske sikre på at det ikke er hvitprikk. Håper noen vet hva dette kan være! Supertakknemli for hjelp.
Malawi -hva er dette?
Har en crabro og en Acei som ikke er helt pigg, Acei'en (bilde 1 og 2)lurer jeg på kan ha parasitten Cryptopia (eller noe sånt)? Så bilde av en Golden her inne som ikke var så ulik. I så fall - hvordan behandle? Er litt skeptisk til å kjøre opp temperaturen da jeg tror fisken ikke tåler det. Tips anyone?

Bilde 3: Crabroen har noe hvitt i munnviken liksom, lurte på om det kunne være sopp men det stemmer ikke med bilder jeg har sett. Parasitter?

Ikke de beste bildene her inne, men håper man ser noe
Skade på øye til gullfisk
Må jeg ta livet av denne asap? Ser noen andre småfisker er å pirker borti øyet i blant. Dette er vel ikke noe som går over?

her er større bilder: LINK

PS. det var ingen merker for 2 dager siden
lintho: Syns det ser ut som popeye, ta ett søk og se på andre bilder ang dette og se hva du selv syns.
Noe henger ut av guppyen min
Hei,

Jeg er blodfersk "akvarist" og har et spørsmål om hva det er som er galt med de helt nye guppyene mine.

Det er noe som henger ut av gattåpningen(?)/rompa på fisken.
Den første fikk det i går (den fant jeg død i dag morges).
Den andre fikk det i kveld, like etter foring. Plutselig var det en 2-4 mm lang "rød-oransje-slimpølse" med noe som kunne se ut som en finne i enden.
Fisken ble også svært vill et par minutter før den roet seg ned, men så litt utilpass ut...

Hva er dette for noe?

Fisken ble isolert med det samme det ble oppdaget. "Slimpølsa" falt av i det jeg fanget fisken og falt til bun. Håper jeg fikk skrapt den opp med håven...
Fisken ser ut til å oppføre seg normalt.

Begge fiskene som har fått dette ble kjøpt inn på lørdag (i dag er det mandag) og de ble hentet fra samme akvarie i butikken.

Dette er vel noe de har bragt med seg fra butikken? (Dyrego zoo på Lambertseter)

Bilder er ikke veldig tydelig, men det var det beste jeg fikk til.
Håper noen kan hjelpe.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap