Sliter med grummsete vann

jeg er ganske fersk i akvariehobbyen, jeg startet med 110 l juwel og har kjøpt ett 540 l i august og har hatt store problemer med grumsete vann hle tiden filtreringen er en tetra tec ex1200 etter det jeg har hørt er den pumpen helt psselig til mitt akvarium, jeg har til og med testet med to tetratec ex1200 og vannet ble ikke klarere. filtermateriale er det som følger med... jeg begynner å blir frustrert lagt masse penger i et så stort akvarium og det står ikke til forventningene. belysningen er 2x36v uv lys.

har tilsatt noe som heter clero pond og da blir vannet helt klart virker som om pumpen ikke klarer å ta små partikler!
trenger tips
legger ved bilde av noen av innbygerne tropheus red moliro

[External Image]
hvordan filtermatirale er det som følger med da?
hmm... jeg skjønner ikke att det kan ha noe med filteret å gjøre, men så er ikke jeg så veldig erfaren heller, verken med filter eller piraya, alt jeg vet er att di er utrolig flinke til å gromse ned vannet når di spiser.
Vanskelig å tro at det er filteret sin skyld,har akkurat makant filter og det fungerer problemfritt. Nå har jeg endel mindre kar, 240liter, men vannet er klart. Jeg har bytta ut finfilteret som originalt følger med, med vanlig filtervatt. Synes det tar unna finpartikklene bedre. Ett tips kanskje
Du har fjerna kullet vil jeg tro?
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Henning Flåten
Reklame for plussmedlemskap