Plantevalg

Nyoppstartet akvarium uten planter. Når kan jeg plante og hva slags planter ? Ca 22-23 gr. Gullfisk og koi er i karet. Dybde er 125 cm, men jeg kan bygge opp mer hvis plantene må nærmere overflaten.
planting kan du starte med med en gang, jeg starter alltid med planting lenge før jeg har noe fisk i nyoppstarta kar.
Med ett så dypt kar, er det mange planter som rett å slett får for lite lys, med mindre du da setter opp mange hundre W HQI.

Siden det er planteetende fisk av dimensjoner det er snakk om, ville jeg forsøkt med Vallisneria Am. gigantea.
Dette er en plante som normalt sett ikke spises av slike fisk, og som vokser under de fleste forhold.
At den har potensiale til blader på over 2 meter gjør karet uvanlig egnet til denne planten
Sprer seg som hakka møkk under de riktige forholdene.
Takk, det skal jeg prøve. Har ikke noe erfaring med akv, men har hagedammer. Har oppdrett på koi og gullfisk. Har bare tatt inn yngel fra i sommer. De store overvintrer ute på 2 m dyp.
Inaktiv bruker
Anubias
anubias blir ikke spist av gullfisk men siden akvariumet er så stort må du hvis du plante anubiasen på en lava stein.p.s anubiasen trenger ikke mye lys.
Jeg har et råd til det er å ha en levene vannlilje i akvarium som gullfisk og koi.du kan ha flyteplanter.



med venelig hilsen David =
Microsorum pteropus borde också gå att ha tillsammans med Guldfisk och Koi.
Tilfeldig bekjentskap
© Camilla Nilsen
Reklame for plussmedlemskap