Corydoras og kirsebær-reker i samme kar?

Inaktiv bruker
Heisann

Noen som har erfaring med corydoras og kirsebærreker i samme kar?
Har noen kirsebærreker og skal gå til anskafelse av corydoras (panda forhåpentligvis)... vil det gå bra eller vil rekene forsvinne?

Hilsen Marius
Jeg har ca 15 akvarier med den kombinasjonen;
Corydoras og hundrevis av kirsebærreker... Det går aldeles strålende.

Det du må passe på er filterinnsuget. DET sluker reker. De spaserer gjerne rundt innsugsristen fordi det gjerne er en del rusk og småting der, og så enten blir de sugd inn ufrivillig eller de tror det er et fint gjemmested der mellom rillene...

Sist jeg tømte et av mine utvendige Eheim-filtere, fant jeg over 70 kirsebærreker i det. Det yret av reker, i alle størrelser. Jeg silte filtergørra gjennom en håv som jeg holdt over en bøtte. Gørra gikk ned i bøtta, og rekene ble i håven. Så var det bare å hive dem oppi akvariet igjen.

Heldigvis er det enkelt å forhindre dette på innsuget til utv.filtertønner. Det er bare å tre en tilskåret svampbit (f.eks. grovporet blåsvamp) over innsugsrørets rist, så kommer ikke rekene inn.
Inaktiv bruker
Takk for svar Mona

Har et invendig Fluval 2+ med grovblåfilter i det karet som rekene nå skal flytte til så får hvel kanskje prøve med strømpe da for og ungå at de forsviner inn der.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap