Innredning av imazo ab guppy (45ltr) skal ha guppy i det.

Ja etter godt med hjelp fra denne siden må kanpfisken ut av karet, den får bollen den kan breske seg i.

Skal kjøpe inn Guppyer til akvariet, dette er et knallrosa imazo ab Guppy 45 ltr. Har lyserosa understeiner og et tunt lag med knallrosa steiner over, hittil 2 smle høye slott og en rad med høye tynne planter i bakgrunnen samt en bro i forkant med en stirrende frosk under.

Karet står på rommet til vår datter(derfor det veldige rosa,men det er stilig).

Hvordan vil guppyene ha det? Hvor mange bør jeg kjøpe? Har forstått det slik at de yngler lett..flere hanner og en hunn eller ingen hunner?

Skal det være godt innredet med mye gjemmeplass eller liker de det stort og åpent? Hvor mange guppy og av hvilket kjønn kan jeg plassere i et slikt akvarium av denne typen?

Har og to andre fisker der jeg ikke har peil på hva heter, de er tynne og lange og spiser alger fra planten bak. De suger seg ikke fast men en algetype spisere er de.

Alle forslag mottaes med takk! Skal poste bildet av akvariet slik det er innredet nå i løpet av en dag eller to,må finne usb kabelen til kameraet.
Du bør ikke innrede alt for tett med planter da fisken også skal ha litt svømmeplass. Sett noen store plater bak i akvariet, men begrens deg til lave røtter og plater i forkant. En magrooverot gjør seg utrolig godt i et slikt akvarie.

Når det gjelder guppy, stemmer det helt det du sier med at de yngler mye. De yngler faktisk så mye at du fort mister helt kontrollen over hvor mange du har. Foreldrene vil ofte spise en del av yngelen selv, men som regel ikke nok til at du ikke må gjøre noe etterhvert også.

Du bør ha ca 2-3 hunner per hann bår du kjøper guppy, dette er fordi hannen bruker mye tid på og stresse og bedekke hunnene, og om det kun er en av disse vil det bli litt mye for den, og du risikerer at den dør/får varige skader.

Jeg ville gått for noe sånt som 2-3 hanner og 6-10 hunner, da har du litt å gå på når karet eksploderer med yngel

Tja, 13 fisker er vel i meste laget?
Spesielt siden de formerer seg greit.

1 hann + 4 hunner ville jeg kjøpt.
Men her er sikkert meningene mange, mange

Guppyyngel kan gjemme seg godt i en litt tett plante, feks hornblad. Denne kan både plantes i bunn eller flyte.
Den vokser kjempefort og er veldig enkel og dekorativ (synes jeg i allefall)
Jeg ville gjort som fru Darup sier; pøst på med tette stilkplanter. De stakkars hunn-guppyene vil få et surt liv om de aldri får stukket seg vekk eller gjemt seg unna overivrige og stressa hanner som kun har EN ting i hodet; å pare seg. Alltid!

Dessuten tilbyr tette plantebuskas etterhvert et yrende liv av mikro-organismer, som yngel kan beite av i tillegg til at de kan gjemme seg i buskaset. Guppy-yngel søker instinktivt opp til overflaten, og cruiser sakte rundt der når de er små. Lange stilkplanter som når opp til overflaten og kveiler seg rundt der etterhvert som de vokser, er kjempebra.

Mye planter, særlig i overflaten, er et must til en guppy-koloni, synes jeg For en koloni, det vil det garantert bli, når du bare setter hunn og hann sammen
Takker for gode svar alle tre

Mona..er ikke alle "hanner" sånn??


Da blir det Guppy kar. Plantene som er i det å dekker hele bakveggen, de går nesten helt opp til vannoverflaten. Kjøper en liten tuppeplante og setter foran i karet også,evt tar ut broen og setter den der.

Tusen takk for hjelpen alle. Blir Guppykjøp i løpet av uken, legger ut bilde av det ekstremt fargerike akvariet da
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap