Kjøpe ny gurami eller ikke?

I dag fant jeg blåguramien min død på gulvet.

Første pri er nytt toppglass. Aldri opplevd at noen har hoppet ut før

Neste spørsmål er egentlig om jeg burde kjøpe meg en ny gurami eller bare la være.

Akvariet er på 120 l, og beboes av 2 ancistrus (hann og hunn som ikke har veldig stor interesse av hverandre), 2 kuhliiål (skal ikke i flere, for gH er for høy, og de andre døde), 3 praktbotia og 20+ platy.

Jeg mistenker at det stabile platyantallet skyldes guramien, for de yngler stadig, men det vokser ikke opp så mange der som i 85-literen hvor platy er største fisk.

På ett vis liker jeg guramien, men har hørt mye negativt og.
De bør vel egentlig være flere (to?), men jeg har lite lyst til å få slike som bare dreper hverandre.

Og om jeg burde gå for en perlegurami eller blågurami?

Mange tanker jeg aldri har tenkt før her...
Noen som har noen gode ideer?
Har hørt at perleguramiene ikke er fullt så hissige som blåguramiene, men selvfølgelig kan det bli litt futt i disse også under lek og eggepass. De trives nok best som par selv om det muligens kan bli litt jaging under leken. Masse planter og gjemmesteder kan hjelpe på det.

Nå har jeg ikke hatt noen av disse selv så dette er bare annenhånds kunnskap altså
Du må nesten selv velge om du skal ha ny fisk eller ikke Selg syntes jeg karet ditt høres mer enn nok belastet ut, og hadde selv derfor ikke skaffet en ny.

Men så er jeg heller ikke alt for glade i disse blå monstrene ;o
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap