Snegleinntrengere i karet mitt!

Hei!

Jeg startet opp med akvarie for en uke siden. Kjøpte grus og planter i dyrebutikken hvor jeg kjøpte akvariet mitt. Har siden hentet sten fra Mjøsa, skrubbet dem godt, latt de tørke, kokt dem og tørka dem i varmluftsovn på ca 120°C for å være på den sikre siden.

Spørsmålet mitt er: Hvordan kan jeg plutselig oppdage to snegler i akvariet mitt?

Det første jeg tenkte var at de ble med stenene mine, men de kan vel ikke ha overlevd behandlingen min? Så tenkte jeg på plantene jeg kjøpte, kan de ha fulgt med dem kanskje?

Sneglene er unektelig like denne, selv om jeg selvfølgelig kan ta feil...

Noen som har vært borti lignende?
Det er veldig vanlig å få med div. snegler når du kjøper og setter inn nye planter. Helt sikkert det som har skjedd.

Om du søker litt på forumet finner du mange poster med snegle-problematikk og forslag til hvordan bekjempe de på best mulig måte.
Hmm, okei. Takk, det var godt å høre...
Send meg en mail, så kan jeg ta de du finner!!!
Jeg er også plaget med disse snikerne...noen gav meg tips om at hver gang jeg så en, kunne jeg knuse dem mot glasset. Gjorde så, og fiskene blir gale etter dem. Borte på null komma niks Er ikke helt kvitt dem da, men jeg tar dem så fort jeg ser dem. Klarer man bare å holde dem fåtallig kan de ikke gjøre store skaden.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap