Bildetråd av alle slags fisk. (side 7)

Her er et "eldgammelt" bilde jeg fant på pc'en. Det viser et kull med scalareyngel.
Det kan se ut på bildet som om det nesten bare er gullfargede scalarer der, men det er det ikke. Det er en haug med mørkere farge også, men de blir litt usynlige mot alle de gullfargede Det var 50/50 fordeling av sortmarmorerte og gullfargede. Moren deres var gullfarget, faren var sort-marmorert.

På bildet er yngelen 16 dager gamle, de har nylig begynt å få de karakteristiske høye finnene på rygg og buk som scalarer skal ha.
Prikkene i vannet er levende, nyklekt artemia.

[External Image]
Neontetra er ikke enkel å fotografere og sjelden å se bilder av egentlig. Det er jo en nydelig fisk som lyser opp i karet.
2. Her er en sveisen guppy som vender meg ryggen ...
Bildene viser to Ap. cf agazissi-damer. Den ene har en snodig pigmentfeil den har hatt hele livet... synes det ser litt sært ut, jeg.

Slik den på det nederste bildet ser ut er slik de -egentlig skal være
Her er først et par bilder av noen av guppyene mine.
Noen nevnte her en plass at de ikke er lette og ta bilder av, det kan jeg vertfall skrive under på. Trodde jeg hadde kjapp nok lukkertid, men tydligvis ikke. Skal se om jeg får tatt noen bedre bilder senere som kan havne i min personlige akvarie-tråd.
Noen som har navnet på denne karen? Har selv vist det en gang, men kommer ikke på det igjen. Er ikke noe spesielt problem og finne utav det, men lurte på om noen her viste det. Skal vistnok være litt vansklige og få tak i?
Tror det er en Scleromystax kronei du har der, Kenneth_Fisk.

Evt en av dens nære slektninger.
De to første bildene er av mine scalarer. Hva de heter hver for seg aner jeg ikke.

Det siste er av en siamesisk algeeter som liker å ligge høyt for da har den oversikt over hele karet...
Her er noen nye bilder fra meg.
1. pakistanbotian prøver å gjemme seg i mallehula.
2. Kinesisk algespiser som også tror han er usynlig bak noen gresstrå.
3. Albino ancistrusen som titter frem.
1. Her er en kinesisk algespiser som virker noe sjenert. Prøver å gjemme seg for kamera men må titte fram for han er så nysgjerrig.
2. Sebra fisken irriterer meg noe voldsomt for når jeg skal ta bilder så har den en tendens til å komme i veien og når jeg skal prøve å ta bilder av den så er det håpløst for den er så rask.
3. Her er Gullikk som sto i ro en lang stund i dag og var virkelig topp modell i dag...
noen av mine nye pennefisker. snodige dyr

[External Image]

[External Image]
Goby on a leaf
[External Image]

min nyeste søtnos (en av de :p)
og ja, pennefisker er tøffe! de skifter til ogmed farge om natta :p
Nei såååsøt den er. Er den en smule fornærmet eller ser det bare sånn ut....så nusselig da)
hehe, munnen dens er en skikkelig omvendt U :p de ser så furtne ut at det er nesten hysterisk morsomt :p
Legger ut bilde av yndlingsmalla mi, det er en L104=)

[External Image]
Syns sebra fiskene er bare helt nydelig men de er jo ikke i ro et sekund så det er jo flaks hvis man får tatt et bilde som er noenlunde sjåbart.
2. Her er kinesern min i et avslappet øyeblikk....
3. En guppy i farta er også sånn fisk du blir irritert på når du skal prøve å få tatt bilder av den...
brun pennefisk i morgendrakt. morsomme fisk, de skifter mønster om natta =D

[External Image]
1. Her er en tøffing som liker å spise på skallene til sneglene. Sneglene er så blanke og fine etter å ha hatt time hos denne stylisten....
2. Her er også en tøffing som jeg ikke husker hva heter...tror den har bare et nummer eller noe sånt...Skikkelig fin og kjemperask i bevegelsene.
3. Guppy er noen gledesspredere syns jeg. Man blir glad av å se på guppy for den er så livlig og skaper liv i karet...Syns den røde her er så fin...
Heidi Ingdal
1. Her er en tøffing som liker å spise på skallene til sneglene. Sneglene er så blanke og fine etter å ha hatt time hos denne stylisten.... 2. Her er også en tøffing som jeg ikke husker hva heter...tror den har bare et nummer eller noe sånt...Skikkelig fin og kjemperask i bevegelsene. 3. Guppy er noen gledesspredere syns jeg. Man blir glad av å se på guppy for den er så livlig og skaper liv i karet...Syns den røde her er så fin...


Kanskje nr. 2 en Royal Pleco?
Johanne B
[QUOTE=Heidi Ingdal]1. Her er en tøffing som liker å spise på skallene til sneglene. Sneglene er så blanke og fine etter å ha hatt time hos denne stylisten.... 2. Her er også en tøffing som jeg ikke husker hva heter...tror den har bare et nummer eller noe sånt...Skikkelig fin og kjemperask i bevegelsene. 3. Guppy er noen gledesspredere syns jeg. Man blir glad av å se på guppy for den er så livlig og skaper liv i karet...Syns den røde her er så fin...


Kanskje nr. 2 en Royal Pleco?
Jeg visste jeg hadde spurt malle gutta her inne om både den øverste mallen og den nr to. Så jeg gikk tilbake til tråden jeg postet spørsmålet i og fant svaret der vettu. Den øverste er en dekeyseria sp L-052 og den andre er grønn panaque sp L-191. Her er flere bilder av den grønne papen. Det andre er papen på glasset. Det tredje er av en blå guppy.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Tjernshaugen
Reklame for plussmedlemskap