Maling av akvariebord

Har et lyst trefarget akvariebord som jeg vil male/spray eller noe :P Jeg vil ha det sort så det matcher akvariet. Noen ide på hva som vil gi et fint og samtidig billig resultat?
Hei

Jeg har malt noen dører med Jotun PDL eller Tre & Panel som den heter nå... Dette er en vanntynnbar oljemaling. Men den er mer kostbar enn den billigste...

Det som er greit med denne er at du kan tynne ut malingen med vann slik at den enten kan sprayes med sprøyte (for de avanserte) eller males på med rulle (Jordan har kommet med en rulle som kan låses og benyttes til å fordrive etterpå.)

Denne malingen tørker raskt og gir en sterk overflate (merk herdetid på vannbaserte malinger er ikke det samme som når den er overmalbar. 14 dager er en grei regel)

Det bør benyttes heftgrunning før det males...

NB! Dette er maling for treverk. Hvis det er snakk om spon e.l. som er overflatebehandlet med folie e.l. blir prosessen en annen.

CB-)
Den beste malinga jeg selv har brukt, er Nordsjo Ready. Mener det var Mona som brukte denne "først", og jeg valgte som vanlig å stole på hennes erfaringer.

Malinga sitter som den skal, er lett å jobbe med, tørker for, og stinker ikke alt for gæærnt. At finishen blir bra er jo heller ikke å forrakte

Ready finnes i 15, 40 og 90 glans. Selv gikk jeg for 40, da denne best matcer glansen på øvrige møbler\ armaturer.
Jeg malte til og med rett på laminerte plater, uten å grunne, og det henger som bare fytte rakker`n
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap