Har kjøpt guppyer i dag..noen er gravide.

Da blir det vel guppyboom i karet. De hadde fått inn på dyrebutikken i går, og dro i dag for å få av det beste utvalget. Buken på noen av hunnene er prikkete svart, slik som de gravide-guppy bildene her inne. Jaja,tenker jeg. Det går sikkert bra.

Har avtalt at jeg kan levere yngelen tilbake dit om jeg ikke får gitt bort til andre. Men det jeg lurer på, to av de gravide har tydelig stor mage. Hva gjør jeg når de yngler? har lest om Yngel-kar osv. Det eneste jeg har tilgjengelig for øyeblikket er en 7 ltr vase (20 cm i bunn og 40 cm høy) :S. 60 ltr Juwel akvariet i garasjen har dessverre fått knust et glass. Bollen vi hadde til overs har kampfisken fått.

Har lest mye her i dag og skal lese mer i kveld når snuppa har lagt seg..men hjelp det trenger jeg. Jeg skal vel bli bestemor til 100+ nå.
driver selv med endel yngel, og hvis det ikke går andre større fisker der, så vil jeg anbefalle deg å la fisken yngle i karet. synes dette er det beste for både den gravide fisken og yngelen
husk mange fine gjemmesteder til yngelen, gjerne mose og andre planter.

Lykke til
Takk. Eneste andre fiskene som er der er algespisere på bunn. Og en ensom adoptert Neontetra.

Jaja..dette skal bli gøy!. Vi får se hvordan bukene vokser, kanskje jeg rekker å fatte tak i et brukt akvarie i slutten av mnd.

Leste hele innlegget av Høyern på Guppy oppdrett. Det var veldig lærerikt.
Jeg tror jeg ville latt guppyene føde i det akvariet de er i...
En syv-liters vase er rett og slett ikke noe sted å vokse opp for en skokk guppy-yngel. Det er for trangt, for lite og vannet blir fort forurenset. Du vet jo ikke hvor mange yngel det blir heller, og blir det mange, sier det seg selv; du har ikke plass til å fostre opp yngel separat.

Gå heller til innkjøp av noen hurtigvoksende stilkplanter, og lag en tjukk jungel av planter i karet du har. Der kan yngelen skjule seg for sultne munner.
Jeg satte èn høygravid guppyhunn i en 85 liter med masser av stilkplanter som hadde vokst opp til overflaten og bredde seg ut over hele overflaten.
Nå har jeg sikkert 50 yngel som er et par mnd gamle i det karet...

Planter, og nok av dem, er altså tingen. Det skal være så tjukt av planter i overflaten (det er i overflaten guppyyngelen foretrekker å gjemme seg) at du ikke kan se gjennom dem. Bakveggen i karet skal være helt skjult av planter.

Lykke til
Her trengs det et yngel kar,og det kjapt! Kjøpte 5 hunner og 3 hanner, alle fem hunnene er gravide. Har studert de i hele kveld, det kan ikke være feil. De har svarte prikker i magen alle sammen bak ved halestarten.Skal se om jeg fåt rota frem usb-kabelen til kameraet så får dere hjelpe meg å bedømme hvor lenge det er til fødslene for 5 yngel grupper i det karet på knapt 45 ltr går vel ganske dårlig.

Herregud..skulle bare ha levert de igjen og krevd ikke-gravide fisker. Men kjøpt er kjøpt og her blir det jobb

Hvis noen i Buskerud ønsker Guppy Yngel er det nok bare å si ifra..gir bort gratis.
Tilfeldig bekjentskap
© Ole Petter Bjørling
Reklame for plussmedlemskap