Barber som henger i overflata, en er død. Trenger litt hjelp her...
Hadde fire barber i karet mitt...En gutt og fire jenter. Igår begynte gutten å svømmeopp ned og oppføre seg slapp og rar, idag tidlig fant jeg den død...
Nå sitter jeg å ser på karet og alle jentene mine henger i overflaten, ser ut som de hikster etter luft selv om det er mye luft i karet pga pumpen...
Tok vannbytte igår og idag 50%, alle verdiene i vannet er normale, slik jeg alltid har hatt de, men alikavel skjer dette...
Noen som vet hva dette kan være?
Nå sitter jeg å ser på karet og alle jentene mine henger i overflaten, ser ut som de hikster etter luft selv om det er mye luft i karet pga pumpen...
Tok vannbytte igår og idag 50%, alle verdiene i vannet er normale, slik jeg alltid har hatt de, men alikavel skjer dette...
Noen som vet hva dette kan være?
Postet 12.01.08 kl 01:51
Endret: 12.01.08 kl 19:03
Inaktiv bruker
Mine oppførte seg sånn en gang,,,da jeg tilsatte jern tilskudd og akvariegjødning sammtidig...mulig kjemisk reaksjon?
oppførte seg akk som du beskriver hos dine....
oppførte seg akk som du beskriver hos dine....
Postet 12.01.08 kl 02:41
Kan du si hvilke verdier du har testet og hva resultatet var? Spesielt ph, nitritt og nitrat.
Er det flere typer fisk i karet og hvordan oppfører de seg?
Er det lenge siden du skiftet vann sist? Sjekket du vannverdier før vannskifte også? Var det noen endringer i verdiene før og etter? Hva med temperaturen i karet?
Er du sikker på at ikke bøttene du bruker ved vannskift har vært brukt til noe annet eller blitt forurenset på annet vis?
Tror neppe det har med jern og gjødsel å gjøre. Veldig mange tilsetter dette daglig uten problemer, deriblant meg
Er det flere typer fisk i karet og hvordan oppfører de seg?
Er det lenge siden du skiftet vann sist? Sjekket du vannverdier før vannskifte også? Var det noen endringer i verdiene før og etter? Hva med temperaturen i karet?
Er du sikker på at ikke bøttene du bruker ved vannskift har vært brukt til noe annet eller blitt forurenset på annet vis?
Tror neppe det har med jern og gjødsel å gjøre. Veldig mange tilsetter dette daglig uten problemer, deriblant meg
Postet 12.01.08 kl 17:35
Postet 12.01.08 kl 19:04
Idag når virker alle fiskene raske og fine, det var visst bare en stund. Men jeg tror fortsatt det er noe galt:/ Skrev at jeg hadde testet vannet og det er som vanlig bra, husker ikke hva testen heter men det er en sånn stripe papir som man tester alt på en gang liksom... alt var stabilt og bra... Har fiskene mine ilag med masse ancistrus yngel, ancistruser og kuhliiåler, alle er raske og fine, de viser ikke tegn til noe unormalt...
Jeg får vel se hvordan det går fremover, tror ikke det kan være noe form for forgiftning egentlig, for jeg har are skiftet vann og skylt noen ting i vann. Bruker akvariebøtta mi som ikke brukes ilag med annet enn rent vann...
Men tusen takk for svarene
Jeg får vel se hvordan det går fremover, tror ikke det kan være noe form for forgiftning egentlig, for jeg har are skiftet vann og skylt noen ting i vann. Bruker akvariebøtta mi som ikke brukes ilag med annet enn rent vann...
Men tusen takk for svarene
Postet 12.01.08 kl 19:32
Postet 12.01.08 kl 19:38
Postet 12.01.08 kl 21:29