Otto med oppblåst mage

Oppdaget at den ene av mine ottoer hadde fått veldig stor mage, noen som har vært borti dette tidliggere? Ikke beste bildet akkurat, men ikke lett å få tatt et bra bilde av den:P
Har bare lest om det. Den så litt stor ut til å være bare veldig mett ja Har du hatt den lenge?
Ja har vel hatt dem i et halvt år iallefall, så er ikke mangel på mat som har forårsaket det iallefall:P. Får pleco min, agurk, squash osv...men enig at den hadde veldig rar form. Og disse yngler vel heller ikke fangenskap, så kan vel utelukke det.
Det kan være en sykdom. Når fisker får den sykdommen blir magen stor og de dør. Magen blir bare fyllt opp med vann.
RunarH
Det kan være en sykdom. Når fisker får den sykdommen blir magen stor og de dør. Magen blir bare fyllt opp med vann.

Altså bukvannsott?
Kan jo være eggdigre selv om de ikke legger eggene, eller muligens forstoppelse. Ihvertfall var det min konklusjon etter å ha hatt to ottoer med slik stor mage. Det forsvant av seg selv etter noen uker så da kunne det ikke vært bukvannsott. Får håpe det ordner seg for kameraten din også.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap