Palettene mine har fått yngel, og hannen har blitt gal!

I går oppdaget jeg små palettyngel på bunnen i karet mitt! Og jeg var overlykkelig! Paret har voktet hulen over en lengre tid nå, så jeg ventet spent på når jeg skulle få se de små bebisene!

Da jeg kom hjem i dag var paletthunnen langt vekk fra hulen, virket som hun prøvde gjemme seg fra hannen. Hun har kun vært innom hulen ett par ganger i de timene jeg har observert de i dag. Og jeg har bare sett to yngel i dag, og begge tok hannen i munnen, og de kom aldri ut igjen... Har han spist all yngelen? Hun virker totalt uinteressert nå... Og jager ikke engang de andre fiskene som kommer i nærheten av hulen! Det gjør derimot hannen... Han jager alt som er i karet! Hele tiden! Hva har skjedd???

Og så noe helt annet... Har flere ganger sett at paletthunnen har en blank/hvit streng hengende fra seg. Hva er dette???


På forhånd takk!
Snehvit
Og så noe helt annet... Har flere ganger sett at paletthunnen har en blank/hvit streng hengende fra seg. Hva er dette???


Avføring..?
Joa... Tenkte først det... Men det pleier å være brunt eller lettere farget... Dette er en lang streng som er hvit/blank og ca 5 cm!
Det er nok mer vanlig at første kull blir spist enn at alle klarer seg... De prøver nok igjen, og vil sannsynligvis lykkes...

Kan det være eggleggingsrøret du har sett?
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap