Dette kan umulig være en hann?

Jeg kjøpte for en tid tilbake 3 guppyer. Hanner fikk jeg beskjed om. Men magestørrelsen på den ene fisken nå tilsier alt annet enn hannkjønn... Dette kan vel klin umulig være noe annet enn ei jente? Alt ser ut til at den skal være en hann, men den magen der ser veldig "kvinnelig" ut...

Har studert de 3 nøye nå og de er veldig like, men denne som ser ut til å være ei jente er en del lysere i fargen med littegranne mindre hale. Minner mye om den sorte jenta jeg har, men med litt større hale.

På det første bildet er den ved siden av ei jente som mest sannsynlig er i begynnende graviditet.
Den har jo gonopodium så det må nesten være en hann. Forstoppelse eller bukvannssott kan føre til slik oppblåst mage. Står mer om dette i sykdomsartikkelen.
Eller fått mye god mat
Røde mygglarver etc..
Tante Astrid
Den har jo gonopodium så det må nesten være en hann.


Ja jeg syntes liksom også det, men han var så diger...

Røde mygglarver har han ikke fått, men mulig han er meget glad i diskusbits og har jafsa i seg mesteparten av dagens rasjon.. merkelig liten sak uansett :P
Har en vennine som kjøpte noen gravide Guppyer. Den ene av dem forble tjukk og feil og "gravid" i all evighet. Venninnen min håvet den til slutt opp og tok livet av den. Etterpå kuttet hun opp magen på den. Den var full av orm/makk. Disse spiser seg vistnok ut av verten og går løs på neste. Ekkelt rett og slett. Dette er veldig smittsomt til andre fisk. Hvis du er helt sikker på at det er en han og ikke en gravid ho, ville jeg nok fjernet den først som sist. Synd med en så flott fisk.
Takk for tips om orm, men siden jeg ikke la merke til noe før i dag har jeg ingen planer om å ta livet av fisken, når han mest sannsynlig bare har overspist seg.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap