Trenger råd til valg av lys

har et juwel 160l kar som jeg trenger tips om hvilke lys som er best. har siden jeg kjøpte karet stått i originale lys. men for ca 1 mnd siden røk det ene røret,og jeg har endelig klart å skaffet meg et nytt (lenge leve latskapen, ehh :p) butikkmannen mente aqua-glo var bra for plantene så jeg tok det,siden plantene lider etter mangelfullt lys den siste tiden. meeen,jeg er ikke så fornøyd med det, syns det ble litt for lyst og unaturlig farge på fiskene. siden det ikke var dyre røra,så tenkte jeg å kjøpe to nye, men hvilke bør jeg gå for mener dere?
Foretrekker stort sett daylight fremme (for min skyld pga. fiskene ser bra ut med det) og nature/sunlight aktige lys bak (for plantenes skyld).

Hvilket merke er du her innpå da, Juwel sine egne?
Anbefaler absolutt at du går for Life-gloII. Dette er ett dagslysrør med meget god kvalitet, og høyt lysutbytte.
Om du ønsker det noe varmere lyset i karet (slik det ble levert), velger du ett Life-gloII, og ett Sun-glo.

Aqua-glo er langt fra favoritten min, fargene er ikke så ille, men det er jaggu ikke mye lys fra hver W en betaler kraftlaget for
Siden du oppfatter det som at karet ble alt for lyst, tja, da antar jeg at rørene du er "vant" med er ekstremt utslitte, og derfor kanskje bare gir 15-20% av den lysmengden er er laget for å gi. Det blir det ikke allverdens plantevekst av
ja,lyset var veldig dårlig før. Begynner å bli vant med det nye lyset men syns det er litt rart enda. cherrybarbene er ganske pene selv om de nesten er rosa, men de bol.sommerfuglene er temmelig hvite,det er mindre sjarmerende føler jeg bruker en formue på planter som sikkert er en kombinasjon av lys og dårlig sand og %&%penselalger (som jeg endelig er kvitt). Men da kjøper jeg hvertfall et rør med life-gloII og håper at ting sakte men sikkert endrer seg
Tilfeldig bekjentskap
© Britt Unni Haukvik
Reklame for plussmedlemskap