Sirkulasjonspumpe!

Kan en sirkulasjonspumpe senkes helt under vann, eller må den ha noen deler over?

Fexs denne:

Bråker slike sirkulasjonspumper noe? Og til slutt, hvor mye liter/per time trenger jeg for og skape litt ekstra sirkulasjon i en 100cm lang 100 liter?
Hei

De kan senkes helt under vann.

De bråker litt, men mindre enn fex. luftepumpe Spørs også på hvordan du monterer deg.

Hvor mye effekt du trenger er vannskelig å si, men tror 500-600 l/t burde skape en passe bevegelse. Spørs jo også på hvolke fisk du har.

Det finnes også endel innvendige filtre der du kan ta vekk selve filteret, og bruke pumpen som en ren sirkulasjonspumpe.
Eventuelt kan du gå andre veien, og gjøre en sirkulasjonspumpe om til et filter Akvarull/filterdott
Det er minimalt med lyd fra ett slikt pumpehode.

Hvor mye ekstra sikrulasjon du trenger, kommer jo ann på hvor mye du har fra før, og hvor mye du mener du trenger (varierer jo blandt annet med tanke på artene i karet).
Selv foretrekker jeg pumper som jeg enkelt kan montere svamper på, slik at både sirkulasjon og parikkelfiltreringen blir bedre.
Å kjøre en sirkulasjonspumpe uten noen form for noe som stanser yngel\ planterester\ egg++ er ofte uheldig.
Tilfeldig bekjentskap
© Loffa 2015
Reklame for plussmedlemskap