Hvor mange kirsebærreker i en 12 liter?

Inaktiv bruker
Nå vett ikkje eg om det e nogen her inne så he starta nogen tråd me "kor mange?" men nå jere eg det:P eg har gått te anskaffelse av et sånt lide plastakvarie, nybegynnarsett. det he et volum på 12-13 liter. Siden eg har blitt hekta på ræge så tenkte eg at eg sko ha nogen Kirsebærreker, men e det nogen her så vil sei meg kor mange eg kan ha te å begynna me? dei formere seg jo for har eg lest her på forumet?
Jeg ville ha startet men mellom 5 og 10 stk. Passer du på at en av dem er en hann, så vil det etter noen uker være så mange at du ikke klarer å telle dem... ;P

Du vil nok måtte tynne litt blant dem etterhvert...
Inaktiv bruker
Hvor mange kirsebærreker i en 12 liter?
5 til 10 reker ja. Men hvordan vet jeg, når jeg er i butikken, om jeg får 4 huer og 1 hann?
tror det blir vanskelig :P
se etter noen som bærer på egg. det er då hunner xD
De vil nok miste eggene men de kommer fort tilbake
Inaktiv bruker
Steffen_93
tror det blir vanskelig :P se etter noen som bærer på egg. det er då hunner xD De vil nok miste eggene men de kommer fort tilbake :)

Klatrer rekene ut av karet hvis jeg ikke har lokk :O :S.... leste dette i en tråd her i forumet? stemmer dette? har dere opplevd det?
Du trenger ikke dekkglass. En og annen kan finne på å hoppe ut, men ikke så ofte at det er et problem.

Kjøp 6-10st. Du skal være temmelig uheldig hvis du ikke får av begge kjønn. Pass på at akvariet du skal sette dem i er helt innkjørt.
Du bør ha toppglass. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært og plukka opp reker som har hoppa ut av karet mitt *sukk* Amanorekene er ille til dette!! Men disse er jo også større en krystal of kirsebær rekene og er enklere og plukke opp.
Petter Øverland Hetland
5 til 10 reker ja. Men hvordan vet jeg, når jeg er i butikken, om jeg får 4 huer og 1 hann?

Kirsebærreke-hunnene er rødere enn hannene. Hannene er så og si fargeløse, og uten rogn i nakke eller under buken. Sjekk basen , så vil du kunne se eksempler.
Inaktiv bruker
Aggi
[QUOTE=Petter Øverland Hetland]5 til 10 reker ja. Men hvordan vet jeg, når jeg er i butikken, om jeg får 4 huer og 1 hann?

Kirsebærreke-hunnene er rødere enn hannene. Hannene er så og si fargeløse, og uten rogn i nakke eller under buken. Sjekk basen , så vil du kunne se eksempler.

Jeg slenger på et til spørmål siden vi var så godt i gang. den medfølgende pumpa bråket så mye at jeg ble lei den. Jeg har to liggende, eheim powerball og en vanlig eheim. jeg har bytter til powerballen, den støyer ikke, men så kom jeg på, er reker ømfintlige for litt strøm? pumpa er stilt inn slik at den ikke har så enorm gjennomstrømning. det er slik at javamosen siger litt frem og tilbake.... har dette noe å si?
Rekene tåler bra med strømminger, men de må ha noe å søke ly i, slik som mosen. Det som jeg er mer skeptisk til, er om rekebarn blir sugd inn i filteret.
En strømpe eller blåsvamp på innsuget kan hjelpe mot dette. Men en slik aquaball suger over det hele, gjør den ikke? Er det mulig for ei reke på halvannen mm å komme seg inn i filteret? I såfall, ville jeg fikset på det...
bare lurer på om du kjøpte det på netthandelen :P
skal kjøpe et/flere sånne i morgen :P
Då tar eg rekene mine oppi der
Inaktiv bruker
Steffen_93
bare lurer på om du kjøpte det på netthandelen :P skal kjøpe et/flere sånne i morgen :P Då tar eg rekene mine oppi der :-)

Jeg kjøpte dette lille akvariet på Ica Maxi her i Sandnes, de hadde en kampanje og jeg fikk det siste:P 199 kroner med en dårlig luftdreven pumpe, håv og bakgrunn. Helt greit rekekar.
Inaktiv bruker
Aggi
Rekene tåler bra med strømminger, men de må ha noe å søke ly i, slik som mosen. Det som jeg er mer skeptisk til, er om rekebarn blir sugd inn i filteret. En strømpe eller blåsvamp på innsuget kan hjelpe mot dette. Men en slik aquaball suger over det hele, gjør den ikke? Er det mulig for ei reke på halvannen mm å komme seg inn i filteret? I såfall, ville jeg fikset på det...

en sånn damesokk, funker fint det? pumpa er rund og suger inn rundt hele ja. men det er ikke noe stort problem hvis jeg har sokk rundt
Jeg tror egentlig at det går helt fint uten sokk på filteret hvis du bare har stilt på vanngjennomstrømningen slik at den blir lav nok. Pumpa suger jo opp vannet gjennom hele "sokkelen", noe som fordeler vannintaket såpass mye at rekene selv klarer å unngå å bli sugd inn i pumpa
Petter Øverland Hetland
[QUOTE=Steffen_93]bare lurer på om du kjøpte det på netthandelen :P skal kjøpe et/flere sånne i morgen :P Då tar eg rekene mine oppi der :-)

Jeg kjøpte dette lille akvariet på Ica Maxi her i Sandnes, de hadde en kampanje og jeg fikk det siste:P 199 kroner med en dårlig luftdreven pumpe, håv og bakgrunn. Helt greit rekekar.

og så var det en liten plast plante og liten pose med fiske mat??
PS kjøpte et sånn i går :P
Inaktiv bruker
Steffen_93
[QUOTE=Petter Øverland Hetland][QUOTE=Steffen_93]bare lurer på om du kjøpte det på netthandelen :P skal kjøpe et/flere sånne i morgen :P Då tar eg rekene mine oppi der :-)

og så var det en liten plast plante og liten pose med fiske mat??
PS kjøpte et sånn i går :P

det stemmer det at det var noe sånn mat, men den gikk rett i båsset for jeg hadde ikke tro på den... planten i plast stemmer ja...du har nok kjøpt det samme som meg
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap