Trenger hjelp angående tåkete vann!

Hei alle sammen!!
Slutten av Aug.07 fikk jeg ett 900liters akvastabil akvarium,kjøpte 2 utvendige pumper.Den enen er eheim pro3 2080 og den andre fluval fx5.
Trampet karret igang og alt så ut til å fungere som det skal.Midten av Sep. fikk jeg svevealger,anskaffet et uv filter og etter en stund ble vannet klarere.
Men det jeg sliter med nå er at vannet er tåkete + små partikler i vannet.
Fx5'n står i det ene hjørnet og skyver vann mot midten av karret og eheim pro3 står i det andre hjørnet og skyver vannet mot fronten.
Er plasseringene av pumpene greie eller bør jeg gjøre noe annet??
Har ikke mye fisk i akvariet.

Mvh
Ivan
Hmm. Hva slags underlag har du? Husket du å vaske det grundig før du hadde det i? Uansett så er det vanlig at det er litt tåkete. Eller det spørs jo vhro ille det er da. Men jeg hadde en del partikler og møkk i vannet en stund da jeg startet opp jeg også. Det går nok over
Takk for hurtig svar!
Ja jeg vasket grusen grundig.Grusen er ikke den dyreste typen og den har litt rødskjær i seg.
Nei da for jeg være litt mer tålmodig og vente.
Tåkete får meg til å tenke på alger, har du prøvd mørklegging?
Har du matet med infusorier?
Har du prøvd å bytte den hvite filtervatten i filtrene?
Er UV-filteret ennå koblet til? Det er da meget rart om du får slike problemer (med mindre da pæra er gåen, eller lampa ikke koblet til).

Grått vann av den typen du her beskriver skyldes vanligvis infusorier, som følge av en ubalanse i karet.
Med tanke på når karet var oppstartet, og filtreringen, burde det være en meget vanskelig ting å få til (ubalansen).
Har du rensa begge filtrene samtidig nylig?
Hei igjen!!
Ja uv-filtret er tilkoblet ennå,og jeg kan se at det lyser.At jeg skal bytte hvite filtervatten hele tiden da blir det litt dyrt i lengden.Nei pumpene har ikke blitt rengjort samtidig.(ikke matet med infusorier).
Du kan jo prøve å ta av uv-filteret og se hva som skjer?

Du kan kjøpe "poleringsmiddel" som får partikklene til å klumpe seg sammen, og dermed lettere bli fanget opp av filteret.
Jeg skal gi ett forsøk senere

Takk for all hjelp og tips hitill som jeg har motatt

Nydelig forum
Inaktiv bruker
Og plaser pumpene slik at vannet går i en rundans og ikke kolidere, det er best for "lufting" av vannet. Selv om dette sansynligvis ikke har noe som helst med problemene dine å gøre.
Tilfeldig bekjentskap
© Karen Hansen
Reklame for plussmedlemskap