Ancistrus yngel og dritt vann?

har vært heldig å fått et karr fullt av ancistrus unger
karret er utstyrt med en liten hydor pumpe som funker ganske greit.
oppdaget i går at noen ancistrus hadde funnet veien inn i pumpa så jeg slapp dem ut,skylte filteret å satte den på plass.
men jeg skrudde ned trøkket litt da......
så i dag da jeg kom ned å fikk titta i karret var vannet ikke noe særlig.
skulle gjort et vannbytte/slamsuging.
men åssen går det med ancistrus barna?
tåler de dette?
er redd alternativet er å daue av dårlig vann i såfall.
hjelp!
Det er bare å bytte vann og slamsuge.
men pass på at tempen ikke faller noe særlig mere enn 1-2 grader når du bytter vann.
Ancistrus ynglene kan være vare på temp skift/ned gang.
Ken Myrseth
Det er bare å bytte vann og slamsuge. men pass på at tempen ikke faller noe særlig mere enn 1-2 grader når du bytter vann. Ancistrus ynglene kan være vare på temp skift/ned gang.


Vet du hvor lenge er yngelet vare for temperaturfall ?
Med ett lite filter, vil du nok fort få problemer med vannkvaliteten, med ett helt kull med ansictrus.
Dette er en spise\ dritemaskin, som krever meget god filtrering i oppfôringskar.
er det ikke fare for at yngelen blir tatt i pumpen om jeg setter inn større?
juvel
[QUOTE=Ken Myrseth]Det er bare å bytte vann og slamsuge. men pass på at tempen ikke faller noe særlig mere enn 1-2 grader når du bytter vann. Ancistrus ynglene kan være vare på temp skift/ned gang.


Vet du hvor lenge er yngelet vare for temperaturfall ?

erfaringen min sier at de er vare på temp nedgang ihvertfall fram til de er nærmere 2,5-3 cm.
kaktusspigg
er det ikke fare for at yngelen blir tatt i pumpen om jeg setter inn større?


Det lønner seg å bruke filter hvor ikke yngelet kommer inn i pumpa. Det er flere alternativer man kan bruke som [URL=http://www.webzoo.no/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=147&produktid=1060&Navn=13. Luftestener&HKatID=33]denne[/URL] (bråker litt da) eller denne i kombinasjon med [URL=http://www.webzoo.no/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=36&produktid=624&Navn=03. Aqua Medic&HKatID=9]denne[/URL].
Yngel i pumpe
Fikk et tips om å trekke en nylon-strømpe utenpå pumpen Dette funker fantastisk!!

Du bare klipper til den størrelsen du ønsker, fester den med gummistrikk...og vips...ingen fler yngel i pumpa
Tilfeldig bekjentskap
© Steinar Talmoen
Reklame for plussmedlemskap