Hvilken fisk er dette?

Sitter og titter meg rundt i rekebasen her inne og finner et bilde hvor fisken tok mere min oppmerksomhet. Kan noen fortelle meg hva dette er for en kar?

http://akvaforum.no/dyr.cfm?id=1129&tab=3&image=1182
Det står jo en masser om den???

Macrobrachium lanchesteri er gjennomsiktig og har sorte striper på fremparten av kroppen. Arten er utbredt i Asia og importeres fra Thailand. M. lanchesteri kan gjerne holdes med små fredelige fisk, men oppdrett på rekene vil da ikke være mulig.

Macrobrachium lanchesteri formerer seg etter den primitive modusen. Hunnen bærer 50-200 egg i 20-25 dager. Etter klekkingen går yngelen gjennom et larvestadium hvor de driver i vannoverflaten. Etter 4 dager skifter larvene skall for første gang og kan fóres med nyklekkede artemia nauplier. De små larvene svømmer ikke etter artemiaen. Man må bruke en spotlight for å samle artemia og rekelarver på samme sted. Begge tiltrekkes av lys. Artemia naupliene vil da svømme inn i de åpne armene til rekelarvene som henger opp ned i vannet. Fóringen de første ukene skal være hyppig. Etter 4 uker vil de 1cm larvene utvikle seg til ferdige miniatyrreker og leve på bunn og fóres med algetabletter, flak osv. Rekene blir 3-4 år gamle.
Han mente fisken, ikke rekene. Men det var nylig en tråd med nøyaktig det samme spørsmålet her. Søk etter den, og du finner trolig svaret ditt.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap