Tynn platyjente!

Hei,

jeg har hatt litt problemer med to av platyene mine nå, og fikk endelig medisinen jeg trengte og har tatt oppi det. De har derfor sluttet og klø seg osv. Jeg tror det var for seint for gutten, fordi han blir bare mer og mer slapp. Men tror det fremdeles er håp for den lille jenta. Fra tirsdag hadde hun antydninger til å "klemme" finnene sine, men etter medisinen har det blitt bedre.

Men hun er så tynn! Jeg passer på at hun får masse mat, vanlig tetraflak fôr, og sånn grønn vegetar. Men alt kommer ut igjen veldig fort! Også er hun ved overflaten og napper luft, har hatt på luftpumpa litt i dag for å se om det hjalp. Men bare en liten stund. Det er kun hun som gjør det.

Vannprøvene er som de skal være.

Noen som har idee?
Du sier at maten kommer like fort ut igjen; "hoster" hun opp maten, eller er det at hun driter den ufordøyd ut?

Om hun hoster, er det ikke allverdens sjangse for at hun kommer seg.
Hun bæsjer fine, brune og laaaange bæsjer! Men det er bare det at maten blir fordøyd så fort, så jeg er redd for at hun ikke får noe i seg. Kan det være noe innvendig på henne som spiser?

Og forresten, jeg synes jeg lager så helt utrolig mange tråder overalt, så spør her.. Noen fisker har også gitt tegn til å få røde gjelder som på en måte står litt ut. Det er helt umulig å ta bilde av det, men hvis man ser fisken under ifra, så kan det se ut som et lite mellomrom som er rødt.
De ser jo ikke friske ut. Jeg begynner å bli litt stressa og bekymra for de søte, små. Hva er det som skjer oppi akvariet mitt?!
Fisk har en rask fordøyelse. At de driter rett etter at de har spist, henger vanligvis sammen med at de "lager plass" til å fordøye ny mat.
Ikke noe mer dramatisk enn det

Dette med gjellene, kan skyles nitritt i vannet, eller gjelleparasitter.

Mål vannverdiene, er disse OK, lar du det hele gå seg til.
Om det er gjelleparasitter, vil en oftest se at fiskene puster fortere og fortere, og gjerne med kun en side av gangen

Vannverdiene er slik de skal være. Så da velger jeg bare og la det gå seg til..:P De puster helt normalt.

Tusen takk=)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap