Grisehjerte i stedet for oksehjerte?

I dag så disekrerte vi gris på skolen, en av delene vi parterte var hjertet. Har jo lest mange plasser på forumet at man kan lage mat til fiskene av oksehjerte, så jeg tok med meg en bit hjem. Vil det gå med grisehjerte egentlig?
Håper dere svarer så fort som mulig.
Vil nok tro det er pga at det er mer næring i Oksehjerte (Storfe) enn det er i Grisehjerte. Det er nok derfor de fleste bruker Oksehjerte til å fore opp fisk som feks. Discus og andre typer.
Derfor har det ikke noe å si om jeg bruker de bitene jeg har nå, da sikkert?
Tenker du å bare gi grisehjerte til fiskene uten å tilsette noe annet?
Det er vel sikkert best å bruke den oppskriften som er i artiklene her på forumet, men det er ikke så mye kjøtt jeg har så jeg lurer på om det blir mye strev. Kunne kanskje bare blandet det med erter også får å gjøre det litt enklere.
Du kan jo bruke artikkelen som mal, og deretter lage det på din måte.

Men jeg vil anbefale å bruke artikkelen siden den tek for seg alle viktige ting som trengs for å lage en fortype som er tilfredstillende på de fleste områder.

Du kan jo feks bruke det du har av grisehjerte, hvor mye i forhold til artikkelen og dele ut de forskjellige tingene slik at du lager en totalmengde som er i henhold til din mengde av grisehjertet.
Ja det var noe i den duren jeg tenkte å gjøre det. Takk for raske svar.
Forresten, hvilke fisker skal du ha dette til?
Det er scalare jeg har nå.
Det går sikkert bra med grisehjerte, men se tips i artikkelen som Geir har skrevet.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap