Oppbevaringsbokser som oppdrettskar?

Jeg har liggende noen oppbevaringsbokser i plast med lokk av merket "Hammarplast" (www.hammarplast.com). Ettersom jeg alltid har behov for for plass til fiskeyngel etc. kom jeg til å tenke på om disse boksene kunne være brukende...

Er det noen som vet om disse er egnet, eller om de over tid f.eks. vil skille ut giftstoffer til vannet?

Boksen er en slik som jeg har vedlagt bilde av.



Jeg har hørt om mange, jeg, som bruker plastkasser av ulike slag til oppdrettet. En jeg hørte om, hadde Corydoras-yngel i sånne kjøttkasser av plast fra Gilde Andre bruker godteribokser som det har vært løsvekt-snop i, og det går fint det selv om det fremdeles lukter svakt sukker og skumbananer etter skyll og vask

Det er helt sikkert greit å bruke de, bare skyll de godt først. La dem gjerne stå med vann et døgn, sniff godt på vannet etter mistenkelige lukter, og tøm ut. Tipper den er klar til bruk da.

OK, da kjører jeg i gang
Jeg har også en åpen, hvit plastbalje som jeg har brukt før. Men det spesielt tiltalende med disse oppbevaringkassene er at de jo er gjennomsiktige, og at de har lokk (vi har en katt som elsker både akvarievann og fisk...).

Tenker å oppdatere denne tråden etterhvert.
Alle andre med erfaringer rundt plastkasser kan selvfølgelig også poste!
Jada, disse kan utmerket brukes. De jeg har er i alle fall merket med glass- og gaffelsymbolet, noe som betyr at boksene er egnet til kontakt med mat og drikke. Dermed regner jeg dem som trygge for fisk også, jeg.
Aha - glass- og gaffelsymbol! Kassene har slike under bunnen, ja.
De jeg har er på 31 liter, det er jo en ganske flott størrelse.
Hvis de har hjul på bør de ikke brukes. Det erfarte jeg ved at alt vannet havnet på gulve mitt, etter at det sprakk under :S
Det var smart, ja. Da kan jeg jo utvide litt for litersyken (yngelen) uten at familien blir oppgitt over akvarier i alle rom

Men hvordan gjør dere det med det tekniske? Er det luftpumpe, leselampe, ofte vannbytte og evt en liten varmekolbe som er tingen(-e)?
Shiramor
Men hvordan gjør dere det med det tekniske? Er det luftpumpe, leselampe, ofte vannbytte og evt en liten varmekolbe som er tingen(-e)?
Varme og filtrering er noe jeg hadde spandert på boksen.
Lyset er ikke så alt for viktig, det er i de fleste tilfeller tilstrekkelig med rombelysningen.
Det er jo ikke planter en skal drette i disse (da blir det andre boller - vegetarboller)
25W varmekolbe og et luftdrevet svampfilter - så er man "i boks"
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller corydorasworld.com
Reklame for plussmedlemskap