Sending av snegler

Hvor lenge kan sneglene overleve når man sender de i posten.? Jeg sendte en pakke med snegler på mandagen og de er enda ikke kommet frem til kjøper. Jeg har skrevet avsender så hvis vedkommende ikke får pakken så har de ihvertfall returadresse. Det tar vanligvis 1-3 dager har jeg erfart hvis pakken blir levert i tide. Har noen vært ut for lignende episoder? Hva kom ut av det?
Antar det er eplesnegler?

Hvor lenge de overlever kommer mye ann på hvordan de er pakket, og på denne tiden av året, hvor mye kulde de utsettes for.
Med andre ord; vanskelig å si om det er en stinkbombe i posten eller ikke (vis fare for det).
Jeg pakket de veldig i pose med litt vann og luft i, papir, bobleplast, kartong rundt godt tapet og tilslutt i en konvolutt. Ja posten får litt å bryne nesa si litt på etterhvert hvis de ikke sendes i retur for jeg har jo skrevet avsender. Jeg synes bare så fryktelig synd på sneglene mine. hulk hulk......
Snegler
Hei jeg har motatt 6 eplesnegler rett før jul og da tok det ikke mer enn 2 dager fra de ble sendt til jeg hadde de i postkassen .de små var veldig kald og forkommen og jeg brukte lang tid på avklimatisering , i dag er de store og vagger i forskjellige kar etter mat.du får spørre på posten hvor pakken din er blitt av .
sheila
Hei jeg har motatt 6 eplesnegler rett før jul og da tok det ikke mer enn 2 dager fra de ble sendt til jeg hadde de i postkassen .de små var veldig kald og forkommen og jeg brukte lang tid på avklimatisering , i dag er de store og vagger i forskjellige kar etter mat.du får spørre på posten hvor pakken din er blitt av .
Har vært i kontakt med posten, men de kan ikke svare på hvor sneglene er blitt av. Det har ikke vært spørsmålet her inne på forumet heller...... Syns bare det er synd de ikke er sendt tilbake hvis de ikke kommer frem til rett person. Jeg har og mottatt 10 eplesnegler for litt over ei uke siden som kom frem på 3 dager og de er i fin form de. Syns bare det er kjedelig for kjøper og ikke minst for sneglene......
selvsagt er det veldig kjedelig for alle parter ,og det er beklagelig hvis du tok det ille opp for det var ikke mi mening.håper du finner ut av dette .
sheila
selvsagt er det veldig kjedelig for alle parter ,og det er beklagelig hvis du tok det ille opp for det var ikke mi mening.håper du finner ut av dette .
Hei. tok itj det ille opp sjø men e bærre så forbarska irritert når sånt skjer. Det trønderske tæmpramange kjæm fram te tusen da sjø. Sorry utbruddet.
Noen ganger kommer post bort, selv om den er aldri så godt merket.
Har selv sendt reker som verken kom til mottaker eller tilbake til meg. Det er vel snart ett halvår siden forsendelsen kom bort, og rekene er ennå borte

Med andre ord: noen ganger forsvinner post sporløst.

Andre ganger feilsorteres posten, og er du heldig, havner den i finmark, før noen oppdager dette.
Den sendes så til oslo for ny sortering, og har du maks uflaks, feilsorteres den igjen.
Sånn kan ett brev gå fram og tilbake leeeeenge.....

Fikk for noen år siden en konvolutt som var stempla minst 20 ulike steder, og det tok da "bare" 7 uker før jeg fikk denne....
Gud hjelpe meg hvor mange lapper med "mottaker ukjent" etc som var klistra på :p
Jeg støtter opp om Franks innlegg over. Posten kan finne på mye rart med sendinger... og ekstra kjedelig er det for oss om sendingen inneholder noe levende Men det er en risiko vi tar når vi akvarister sender levende ting oss i mellom pr post. Heldigvis skjer det ikke altfor ofte

Selv mottok jeg en gang en konvolutt fra en norsk avsender, langt om lenge, etter at den hadde vært feilsendt til Belgia (av alle steder...!) Der var den stemplet ukjent selvsagt, og returnert til Norge. Fatter ikke hva det var med adressen som gjorde at noen (eller noe... en sorteringsmaskin?) trodde at det var en belgisk adresse.
Hei alle sammen. Kanskje vi bør begynne å sende rekommandert selv om det blir dyrere. Men det kan vel rotes bort det også som alt annet. Jeg har vært ute for dette 2 ganger på kort tid nå mens andre aldri har opplevd dette??? e en uløkkesføggel æ sjø.....
Det er vel ikke mye som stopper postbud i og stjele pakker :S
Ja du sei nå ja. Da håpe æ dæm får bakoversveis og midtskill når dæm åpne pakken å at lokta alder går ut av nasen på dæm.....
Jeg har ingen peiling på hvem som kjøper snegler av deg, så ikke ta det ille opp, men det er faktisk noen som er sleipe nok til å stappe sneglene i karret sitt og samtidig sende en mail til deg der de etterlyser pakken de "aldri fikk". Det finns slike personer overalt ellers i samfunnet så hvorfor ikke i akvaristmiljøet?
Ja du har helt sikkert rett i det. Det er dumt man ikke kan stole på folk da, men sånn er det jo med alt. Man lærer så lenge man lever. Jeg skal ihvertfall skrive klausul neste gang jeg selger snegler og det blir ikke lenge til for de vokser stygg fort disse klompene....
Et råd-ikke send sneiler eller annet før pengene er på konto(dvs krev forskudds betaling).
Det gjør jeg selv når jeg selger ting her på nettet.
Sender selv endel sneiler, men ikke før pengene for frakt og sneiler er på kontoen.
For som du sikkert har merket så er det masse "sleipe"folk.
Jeg gjør akkurat det samme, men jeg må vel ha med en form for klausul at de sendes på kjøpers risiko osv...
Heidi Ingdal
Kanskje vi bør begynne å sende rekommandert selv om det blir dyrere.
Rekomanderte sendinger tar normalt 1-2 døgn lengre enn vanlige brev sendt som A-post.
Det er derfor ikke helt ideelt med tanke på innholdet i konvolutten.

Jeg merker alltid mine annonser med:
Sender for kjøpers regning og risiko.
Om da sendingen tar for lang tid, er dette kjøpers problem.
Ofte har jeg vært grei nok og sendt nytt, om det dreier seg om ting (f.eks reker) jeg likevel har for mye av.
Takk for gode råd. Kommer til å gjøre det samme ved fremtidige salg jeg også.
MaGunz
Jeg har ingen peiling på hvem som kjøper snegler av deg, så ikke ta det ille opp, men det er faktisk noen som er sleipe nok til å stappe sneglene i karret sitt og samtidig sende en mail til deg der de etterlyser pakken de "aldri fikk". Det finns slike personer overalt ellers i samfunnet så hvorfor ikke i akvaristmiljøet?

heisan
var faktisk eg som som skulle få snegelene. har forskudsbetalt de og alt. men så sleip er er nok ikkje eg at eg bare putter snegler i akvariet og sender mail om at eg ikkje har fått de.
er faktisk andre gang eg ikkje har fått pakke som eg har betalt for her. på kjøp og salg. så hva posten roter med vet ikkje eg............ må tenke på at kjøper kan ta det ille opp og. er ikkje kjekt og lese sånne beskyldninger her!
Det er bare å innse at tiden da det het "posten skal fram", er over
En ukes postgang eller mere er i alle fall ikke uvanlig på min kant av landet. Forsvunnet post likeså
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap