Rubin akvarie m/ møbel - bra eller dårlig?

Vurderer å kjøpe meg et Rubin kar på 420 liter med møbel. Dette koster ikke mer enn 4998,00 hos aquamanias og det får meg til å lure litt på kvaliteten.

Har noen av dere erfaringer med dette merket, gode eller dårlige?
Har studert noen slike, og det ble med at de kun ble studert....
Har hørt en del tilfeller der eiere har slitt med både at kondens renner ned langs armaturet (ligger løst på toppen), og med lekkasje i fugene.

Lyset så mildt sagt harry ut, men det er jo det meste en får med av lys til rimeligere kar.
Møblet så også en tanke billig ut (laminering som var løs, og som ikke gikk helt ut. Garantert problemer med fuktskader)

Er det billig du er ute etter, kan jeg anbefale AquaEl. Har kun gode erfaringer med glass\ fuger\ møbler.
Lysene på den andre siden er som det jeg nevnte lengre opp....

Skal sies at de eneste armaturene jeg blir fornøyd med, er de jeg lager selv :p
Har 180-literen av Rubin med møbel. Fikk problem med armaturen etter et halvt års tid og brukte reklamasjonsretten til å få byttet dette. Det første jeg fikk byttet var også dårlig, så jeg tror nok armaturene ikke er av de beste. Det jeg har nå har vært helt greit, men ser ut til at jeg snart må fikse og lime et løst feste på dette også.

Som Frank nevner så er laminatet ikke spesielt bra. Har ikke opplevd fuktskader, men det har løsnet en list, blant annet.

Likevel er jeg faktisk ganske fornøyd med det. Prisen teller, men liker også den flate toppen, målene, skapløsningen og det generelle utseende på karet. Skiftet selvfølgelig ut lysrørene som fulgte med. Nå har jeg ikke hatt så mange andre kar å sammenligne med når det gjelder kvaliteten på ting og tang, men er altså ikke mer misfornøyd enn at jeg vurderer Rubin når jeg skal ha nytt kar

Jeg har et Wromak akvarium. Disse er heller ikke så ille i pris. Er kjempefornøyd.
Jeg har nå solgt unna 3 av mine 5 kar (40,70,240) og satser på at de 2 siste (120,160) selges snart.
Grunnen til dette er at jeg skal flytte, og orker ikke styre med akvariene på flyttelasset. Pengene skal gå til innvestering av ett nytt (eller brukt?) kar mellom 325 0g 450 liter. Alt ettersom hva som dukker opp.

Det Rubin 420 karet ser jo fint ut på bildet, men jeg får nok mer for pengene hvis jeg kjøper brukt tenker jeg...

Det var jo ikke mange som skrøyt dette produktet til himmels her, og det gjør meg enda mer skeptisk.
Nei... det blir nok bruktmarkedet på meg gitt.
Tilfeldig bekjentskap
© Gerd Anita Aabakken
Reklame for plussmedlemskap