Nigeria killi med en iq på 100+

Fikk 6 stk nigerian killi her en dag. 1hann og 5 hunner.
Plasserte disse i ett akvarium på 25 liter ved siden av mitt rekekar.

Dagen etter på så fant jeg den ene killien i rekekaret.
Tenkte ikkje noe mer over dette og flyttet den på plass og tapte ut 10cm med vann, slik at den ikkje skulle klare og hoppe ud av karet.
(Tenkte det var flaks den landet i rekekaret og ikkje på gulvet.)

Har nå funnet den samme killien i rekekaret 3 morninger på rad nå. Og ser idag at det nesten ikkje er mer reker igjen... Så den lille snigen har hatt litt av noen "nattmåltider". Er sikker på at der mangler 20-30reker.

Off..har fått meg dekkglass nå så får håpe den lar rekene mine være i fred nå=)

Beklager at jeg ler, men jeg ser det så inderlig for meg. LOL!

Det minner meg forresten om en historie fra et forskningslaboratorium. De forsket bl.a. på blekksprut, og selvsagt hadde de en tank med disse i. De hadde også en tank med krabber. En periode så manglet det alltid krabber når de kom til laboratoriet om morgenen. De fant bare restene av dem. Alle blekksprutene var i karene sine, men noe tok krabbene om natta. De fant til slutt ut at blekksprutene i nattens mulm og mørke snek seg over i krabbekaret og forsynte seg, for så å snike seg tilbake igjen i sin egen tank etterpå. Og dette holdt de på med natt etter natt! "Hæh! Tatt krabber vi? Nei, vi har vært her i hele natt vi! *plystre*" ;-D
Dyrehagen
De fant til slutt ut at blekksprutene i nattens mulm og mørke snek seg over i krabbekaret og forsynte seg, for så å [I]snike seg tilbake igjen[/I] i sin egen tank etterpå. Og dette holdt de på med natt etter natt! "Hæh! Tatt krabber vi? Nei, vi har vært her i hele natt vi! *plystre*" ;-D

Hahaha!
Hehehe... Denne var god... Den ene nigerianeren min klarte å hoppe ut foringsluka. Jeg fant den igjen i kjøkkenvasken.. Ganske inntørka sådan... :-/
Hehehe, kult.. ganske smarte fisk du har fått deg
Næringsvett kalles vel slikt.

Når det gjelder blekksprutene er jeg ikke så overrasket, flere mener de er blant de smarteste av havdyra.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap