Utvendig pumpe!!

Hei.

Får et nytt 170 liter imorgen. Har lest masse om pumper her og etter hva jeg forstår er utvendig pumpe det beste. Har tenkt å ha det, men vilken vet jeg ikke. Har aldri vært borte i det før.

Siden jeg er blottet for teknisk innsikt lurer jeg på hvordan den fungerer. Regner med at den settes i et skap eller lignende med slanger opp i akvariet.
Håper at noen gidder å svare meg på dette eller kanskje det finnes en beskrivelse ett eller annet sted??? F.eks hvor settes slangene med inn og utblåsing av vann??

HAr tenkt å ha kork bakgrunn i karet. Hvor er det da best å sette varmekolben slik at den blir mest usynelig??

Trenger å få forklaringen "inn med teskje" siden jeg slett ikke er noe teknisk av meg. HaHa

Takker for alle svar og forklaringer!!
Eheim 2026 vil gjøre susen.

det følger også med bruksanvisning så er ikke noe problemer å koble de sammen. Om det skulle dukke opp noen, så er det bare å spørre her så får du fort svar. Er mange her inne med utvendig eheim pumper, meg selv inkludert.

Kjøp også disse filterene på nett som pakker med filtermedia. Dette sparer du masse på i forhold dne lokale zoo sjappa som tar blodpriser for disse hehe.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap