Lurer på utvendig pumpe.`?


Kanskje eg skal kjøpe ei utvendig pumpe i 54l karet.
Er det bortkasta i så lite kar?
Men, vis ikkje ka type er å anbefale?
Har ei eheim 2026 i 120l, men vil ha ei mindre i 54l.
Har ei Fluval2 pluss no, men er ikkje fornøgd med den.
Du kan modifisere fluval pumpa de, om du leser dette så får du bedre utnyttelse av den.

Gjorde selv denne modifiseringen på min Fluval2+ for noen uker siden, og filteret fungerer mye bedre nå!

Om du har behov for bedre filtrering kommer ann på fiskebestand, foring, vannbytterutiner, innredning osv...

Den er modifisert, men blir så fort tett. Skyllte skikkelig her en dag og resultatet vart nitrit. Tenkte kanskje utvendig er bedre?
utvendig er bedre ja, du kan jo kikke på eheim 2222 eller 2224, selv om den siste kanskje blir litt overkill hehe.

Du skal heller ikke skylle filteret for mye da, bra krøste det litt i akvarievann du har tappet ut av karet.
Forresten hvor mye fisk har du i karet?

Er klar over at filteret skal skyllest skjeldent, men det blir så ofte tett.
Etter berre to veker er det merkbar reduksjon i utblås.
Har ikkje mykje fisk her no,- 2 små pansermaller, 2 Knurregurami, 4 Otto og 1 kampfisk. Han er der kun midlertidig da yngelen måtte låne kampfiskakvariet.
Tom Kristiansen
utvendig er bedre ja, du kan jo kikke på eheim 2222 eller 2224, selv om den siste kanskje blir litt overkill hehe.


Jeg har 2224 i et 54L. Ikke noe problem det. Du kan jo også tilpasse utstrømmsventilen.

Trur det må bli eheim 2222. Sjekka prisen og sammenligna litt.
Såg at Akvasia ligg lavest. Det var der eg kjøpte eheim2026 og.
Men, når den pumpa kjem kan eg da skylle Fluvalfilteret rett inni den nye og så vidare sammkjøre dei ei stund?? 1 veke?? Blir det bra ang. bakterie??
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap